Performancing Metrics

حفاری 11 حلقه چاه فاز 20 پارس جنوبی پایان یافت | اتاق خبر
کد خبر: 362502
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395 - 08:10
مجری طرح توسعه فازهای 20 و 21 میدان گازی پارس جنوبی گفت: حفاری یک حلقه چاه توصیفی و ١٠ حلقه چاه انحرافی درفاز 20 این پروژه به پایان رسیده است.

اتاق خبر:روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس روز دوشنبه به نقل از علیرضا عبادی افزود: تاکنون عملیات اجرایی برای تکمیل ( عملیات تکمیلی شامل مشبک کاری و تمیز کاری) هشت حلقه از این چاه ها انجام شده و سه حلقه چاه باقی مانده نیز تا اواخر شهریورماه امسال به مرحله نهایی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه تاکنون٣٩ ماه از پروژه حفاری چاه های تولیدی فاز ٢٠ توسط دکل حفاریDCI-1 در موقعیت دریایی این فاز می گذرد، گفت: در مجموع ٤٦ هزار و ٤٣٢ متر حفاری در چاه های این فاز صورت گرفته است.
مجری طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ در باره سکوی دردست ساخت این فاز توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران بیان کرد: این سکو هم اکنون از پیشرفت ٩١ درصدی برخوردار است و طبق برنامه ریزی انجام شده پس از اتمام مراحل ساخت آن، با جدا شدن دکل حفاریDCI-1 از موقعیت چاه ها، شرایط برای نصب دومین سازه این فازها تا پایان شهریورماه سال جاری فراهم خواهد شد.
وی اظهارکرد: عملیات راه اندازی سکوی فاز ٢٠ تا پایان دی ماه سال جاری پایان می یابد و آخرین ردیف پالایشی این فاز نیز تا اواخر مهرماه امسال راه اندازی می شود.
تأسیسات دریایی این فاز شامل دو سکوی دریایی با 22 حلقه چاه در فاصله 105 کیلومتری ساحل عسلویه قرار گرفته است و گاز تولیدی را از طریق دو رشته خط لوله 32 اینچ دریایی به طول تقریبی (هر خط) 105 کیلومتر به پالایشگاه خشکی منتقل می کند.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید