Performancing Metrics

250 میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی برای توسعه گردشگری در قم | اتاق خبر
کد خبر: 362663
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 02:52
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: سرمایه گذاران خارجی برای توسعه زیرساخت های گردشگری 250 میلیارد ریال در استان قم سرمایه گذاری کرده اند.

اتاق خبر:عیسی رضایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر با تدابیر دولت سرمایه گذاری خارجی در استان قم افزایش یافته است؛ افزود: 2 سرمایه گذار هندی و عراقی با این مبلغ هتل و هتل آپارتمان در قم ساخته اند.
وی ادامه داد: همچنین تعدادی از عراقی ها خواستار سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم (مسیر حرم حضرت معصومه تا مسجد جمکران) هستند تا با احداث هتل در این مکان، واحدهای اقامتی و پذیرایی در این استان را ارتقا بخشند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری بخش خارجی در این استان نه تنها باعث توسعه زیرساخت های گردشگری می شود بلکه اشتغالزایی و افزایش درآمد اقتصادی را درپی دارد.
وی با بیان اینکه دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند گفت: طبق قانون برای سرمایه گذاران مسلمان در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجازه مالکیت 100 درصدی داده می شود تا ملک را به نام خویش سند بزنند.
رضایی بیان داشت: همچنین در پرداخت عوارض ساخت و ساز، تعرفه های صنعتی آب و برق و گاز از حمایت های دولتی و تخفیف های مختلف بهره مند می شوند.
وی با اشاره به معافیت های واحدهای اقامتی جدید اظهار داشت: سرمایه گذارانی که قصد ساخت و ساز واحدهای جدید را داشته باشند در سال 95 می توانند از صددرصد تخفیف مالیاتی استفاده کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، افزود: برای واحدهای قدیمی اقامتی نیز معافیت 50 درصدی ارائه می شود تا بتوانند ساخت و ساز جدید و یا بازسازی انجام دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم نیز با اشاره به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی گفت: سال گذشته حدود 12 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شده است.
سید صدرالدین موسوی افزود: با سرمایه گذاران خارجی از کشورهای مختلف از جمله عراق و چین نیز تفاهمنامه های همکاری امضا شده است تا بتوانیم از ظرفیت آنها در سرمایه گذاری بخش های مختلف استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید