Performancing Metrics

تاسیس گروه تجاری برندهای برتر تولید مواد غذایی در ساوجبلاغ | اتاق خبر
کد خبر: 362669
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 03:52
تولیدکنندگان برتر مواد غذایی شهرستان ساوجبلاغ عصر دوشنبه گردهم آمدند تا گروه تجاری برندهای برتر تولید مواد غذایی در این شهرستان را تاسیس کنند.

اتاق خبر:در همایش تولیدکنندگان مواد غذایی که با هدف تشکیل هیات مدیره گروه تجاری وبازرگانی برگزار شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری البرز، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان البرز، رایزن بازرگانی ایران در بانکوک، معاون مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز و جمعی ازصاحبان برترین برندهای صنایع غذایی در ساوجبلاغ حضور داشتند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز در این همایش گفت: واحدهای تولید در بخش صنعت و کشاورزی ساوجبلاغ بسیار مهم و اغلب از برندهای معتبر کشوری و از رقبای مهم محصولات غذایی در سایر کشورها هستند و امروز باید برای افزایشن تولید آنان از همه توان خود استفاده کنیم و جای پای بیشتری برای محصولات آنان در آن سوی مرزها بگشاییم.
ایرج موفق با مهم ارزیابی کردن همایش صاحبان صنعت، تشکیل کنسرسیوم صادراتی در ساوجبلاغ را گامی مهم برای آغاز یک حرکت مهم برای حمایت بیشتر از صاحبان صنعت بیان کرد.
وی گفت: دولت از این گونه اقدامات حمایت می کند و ما تلاش می کنیم ظرفیت های بیشتری در صنایع غذایی و سایر تولیدات را آغاز کنیم تا در سال 95 شاهد رشد صادرات در استان البرز باشیم.
رایزن بازرگانی ایران در تایلند نیز در این همایش گفت: با همکاری استانداری البرز و سازمانهای مربوطه کنسرسیومی به منظور حمایت از صادرات مواد غذایی برنددار ساوجبلاغ تشکیل بدهیم که امروز روز افتتاح این شرکت بود.
پاک سرشت افزود: روند امور تجاری و انجام صادرات و نشست با بازرگانان عمان و تایلند در دستورکار این کنسرسیوم است و به زودی گروه تجاری از این شهرستان برای فروش محصولات خود به این دو کشور سفر خواهند کرد.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز از تشکیل کنسرسیوم صنایع غذایی برندهای معتبر در ساوجبلاغ ابراز رضایت کرد و گفت که هر کاری که از توان فکری و اندیشه استفاده شود، موجب سود فراوان خواهد بود.
کامکار با قدردانی از استقبال خوب صاحبان صنعت غذا از تشکیل این کنسرسیوم در ساوجبلاغ، پیش بینی کرد امسال سال خوبی برای استان البرز در بخش صادرات غیرنفتی باشد.
وی به استفاده از ظرفیت های استان البرز هم اشاره کرد و گفت: وجود فرودگاه پیام و ظرفیت گمرک این استان پتاسیل خوبی برای انجام صادرات است.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: در سیاست اقتصاد مقاومتی صادرات غیرنفتی از اولویت های مهم است.
ابوالقاسم پالیزگیر اظهارداشت : تاکید دولت بر روی صادرات، رونق اقتصادی و اشتغال زایی است وما هم این همایش را با این هدف به منظور افزایش تولید توسعه صادرات به صورت جدی دنبال خواهیم کرد .
وی گفت : در شهرستان ساوجبلاغ بیش از 130 واحد فعال در صنایع غذایی داریم که با تشکیل این کنسرسیوم در بحث صادرات با هزینه کمتر وزمان مناسب میتوان بدون مشکل به صادرات غیرنفتی پرداخت.
پالیزگیربا اشاره به اینکه ایستگاه حمل بار توسط قطار در روستای اقدسیه راه اندازی شده گفت : این حرکت راهکار خوبی در کاهش هزینه های حمل و نقل صنایع می باشد.
وی گفت:ساوجبلاغ با وجود اراضی کشاورزی مستعد به مساحت 23000 هکتار و بیش از 13400 هکتار باغات میوه و 132 هکتار گلخانه به عنوان قطب تولید مواد غذایی محسوب می شود .
فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه ساوجبلاغ 7 سیلوی بزرگ و 9 سردخانه که بعضا در خاورمیانه بی نظیر است گفت : اینها بخش زیادی از نیاز استان وشهرستان را جوابگو می باشد .
وی در ادامه افزود: در راستای اجرای برنامه اقتصادمقاومتی طرح تاسیس گروه تجاری در صادرات و همچنین واردات موادغذایی با مشارکت مدیران واحدهای صنعتی کلید خورد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید