Performancing Metrics

آشنایی با محله صادقیه | اتاق خبر
کد خبر: 362903
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 00:08
صادقیه کجاست؟

اتاق خبر: اکثر ما وقتی نام صادقیه را می‌شنویم به یاد فلکه دوم صادقیه می‌افتیم. اکثر تاکسی‌هایی که به مقصد صادقیه تردد می‌کنند در این میدان اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر می‌کنند. اما جالب است بدانید آریاشهر که پس از انقلاب اسلامی به صادقیه تغییر نام پیدا کرد در واقع منطقه‌ای بزرگ است که صادقیه شمالی و بلوار فردوس و آریاشهر و متروی صادقیه و مناطقی دیگر را شامل می‌شود. 

sadeghieh

فلکه دوم صادقیه

دوران به وجود آمدن و رشد این محله به زمان ناصرالدین شاه قاجار باز می‌گردد و در زمان محمدرضا پهلوی با گسترش ساخت اتوبان‌ها و نزدیکی این محله به آنها، رشد این محله سرعت بیشتری می‌یابد. مجموعه آپارتمان‌های شهرآرا و خانه‌های ویلایی تهران ویلا از یادگارهای به جای مانده از این دوران هستند.

sadeghieh

فلکه دوم صادقیه و پاساژ گلدیس

اما بدون شک یکی از پر رفت و آمدترین جاهایی که در این محله قرار دارد فلکه دوم صادقیه و پاساژ گلدیس است. این پاساژ با وجود انتقادات زیادی که معماران از طراحی آن می‌کنند، یکی از اولین پاساژهایی بود که پس از راه‌اندازی میزبان فروشگاه‌هایی با رویکردی مدرن‌تر از گذشته شد و هنوز هم بسیار پر رفت و آمد است.

sadeghieh

نمایی از داخل پاساژ گلدیس

آدرس

فلکه دوم صادقیه از جنوب به بزرگراه جناح که تا میدان آزادی امتداد دارد و از شمال به بزرگراه اشرفی اصفهانی و از سمت غرب به بزرگراه آیت‌الله کاشانی و از شرق به به خیابان ستارخان متصل است.

برای رسیدن به صادقیه می‌توانید از مترو استفاده کنید. کافی است تا در خط ۲ تهران و ایستگاه صادقیه از قطار پیاده شوید تا پس از خروج از ایستگاه به پایانه تاکسی و اتوبوس صادقیه و پس از خروج از آن به فلکه دوم و محله‌های دیگر صادقیه دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌هایی که به مقصد صادقیه تردد می‌کنند یا از آن عبور می‌کنند با خبر شوید. خط بی آر تی پایانه آزادی - دانشگاه علوم و تحقیقات از این محله عبور می‌کند و شما می‌توانید در ایستگاه صادقیه (آریاشهر) از اتوبوس پیاده شوید. تقریبا از تمام نقاط شهر تهران به این محله تاکسی تردد می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به میادین مهم تهران مثل میدان ولیعصر، تجریش، فاطمی و غیره اشاره کرد. همچنین ایستگاه مترو صادقیه اولین ایستگاه از خط ۵ مترو است که مسافران را به مقصد کرج جابه‌جا می‌کند.

 

sadeghieh

نظرات
ADS
ADS
پربازدید