Performancing Metrics

​توافق بانک‌مرکزی و سازمان حسابرسی درباره صورت‌های مالی بانک‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 362935
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 01:59
یک مقام مسئول در بانک مرکزی از توافق این بانک با وزارت اقتصاد و سازمان حسابرسی برای رسیدگی به صورت‌های مالی و چگونگی ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و ابلاغ اجرای مفاد آن خبرداد.

اتاق خبر: عباس کمریی از توافق این بانک با وزارت اموراقتصادی و دارایی و سازمان حسابرسی برای رسیدگی به صورت‌های مالی و چگونگی ارایه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و ابلاغ اجرای مفاد آن به بانک‌های عامل خبر داد.

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری بانک مرکزی افزود: براساس این توافق نامه، همه موسسه های اعتباری موظفند صورت های مالی ابلاغی موضوع بخشنامه ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۴ بانک مرکزی را حداکثر تا تاریخ ۳۰ مردادماه امسال، همراه با رسیدگی و اظهار نظر حسابرس در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

وی افزود: براساس این توافق نامه،  ضرورت دارد حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوطه، صورت‌های مالی موسسه اعتباری تحت حسابرسی خود را طبق استانداردهای حسابرسی ایران که از سوی سازمان حسابرسی تعیین شده و نیز برمبنای الزامات بانک مرکزی، مورد رسیدگی و اظهار نظر قرار دهد.

وی تاکید کرد که این صورتهای مالی در مجامع عمومی موسسه های اعتباری، مبنای تصمیم گیری قرار گیرد.

بانک مرکزی، این توافق نامه را به مدیران عامل بانکهای مربوطه ابلاغ و تاکید کرده که تا پایان وقت اداری شنبه ۱۶مردادماه فرصت دارند نسبت به ارائه برنامه جدید برگزاری مجمع عمومی به بانک مرکزی براساس صورتهای مالی حسابرسی شده در این توافق، اقدام کنند.

این ابلاغیه به بانکهای صادرات، ملت، تجارت، سینا، رفاه کارگران، کشاورزی، پست بانک، صنعت و معدن، ملی، سپه، مسکن، توسعه تعاون و توسعه صادرات ارسال شده است.

منب:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید