Performancing Metrics

کسب مجوز سفر به کره ماه توسط یک کمپانی | اتاق خبر
کد خبر: 363098
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 16:51
شاید باور نکنید،ولی ممکن است در آینده یک کمپانی خصوصی بلیط پرواز به کره ماه را به شما بفروشد!

اتاق خبر: دولت ایالات متحده آمریکا به یک کمپانی خصوصی مجوزی داده است که بر اساس آن این کمپانی می تواند به کره ماه سفر کند. این نخستین بار است که دولت مجوز انجام ماموریتی فضایی خارج از مدار کره زمین را به یک شرکت خصوصی واگذار می کند. این شرکت قصد دارد در سال 2017 سفینه ای روباتیک را به کره ماه بفرستد.
این مجوز که توسط سازمان هوانوردی فدرال اعطا شده است، این امکان را برای شرکت های خصوصی فراهم می آورد تا بتوانند به کره ماه، شهاب سنگ ها و حتی مریخ سفر کنند. اسپیس ایکس یکی از چندین شرکت خصوصی است که به انتقال انسان به کره مریخ علاقه دارند. قطعا اصلا تعجب آور نیست اگر روزی بشنویم که شرکت های خصوصی تورهای مسافرتی به کره ماه را راه انداخته اند.


Moon Express نام شرکت خصوصی فلوریدایی است که سال آینده سفینه خود را به ماه اعزام می کند. در این سفر یک طرفه، این کمپانی تجهیزاتی تجاری و آزمایشگاهی را به کره ماه خواهد فرستاد. این محموله شامل خاکستر اجساد مردگان نیز خواهد بود. این سفینه تصاویر و ویدیوهایی را از سطح رو به ماه کره زمین تهیه و به زمین مخابره خواهد کرد.


مدتی از سفر ناسا به کره ماه می گذرد و از این پس ناسا قصد دارد نقش مشاوره ای را برای شرکت های خصوصی که خواهان سفر به فضا هستند ایفا کند. به نظر باید منتظر اتفاقات هیجان انگیزی در سال آینده باشیم.

منبع: تک شات

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید