Performancing Metrics

دستگیری کلاهبردار ۵ میلیاردی در گلستان | اتاق خبر
کد خبر: 363162
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1395 - 23:21
فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری کلاهبردار ۵ میلیاردی در این استان خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، سرهنگ علی ‌اکبر جاویدان اظهار کرد: پس از دریافت یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان با موضوع شکایت یکی از بانک های خصوصی از فردی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال منافع غیر از طریق دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط این شخص، موضوع جهت شناسایی و دستگیری این متهم به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه در خصوص نحوه انجام این کلاهبرداری مشخص شد متهم با توجه به گردش مالی مناسب و جلب اعتماد بانک مربوطه درخواست دریافت تسهیلات داده که پس از انجام امورات اداری و جهت ضمانت وام، سه پلاک ثبتی ملک در رهن بانک قرار داده است.

او با بیان اینکه متهم پس از دریافت تسهیلات هیچ یک از اقساط خود را پرداخت نکرده است، افزود: بانک جهت وصول اقساط معوقه از طریق دادگاه حقوقی اقدام کرد که تعداد سه نفر شاکی نسبت به املاک در رهن بانک ادعای مالکیت داشتند.

جاویدان تصریح کرد: با طرح شکایت پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت رای دادگاه به نفع اشخاص حقیقی صادر و مشخص شد متهم قبل از رهن قرار دادن املاک، آنان را به اشخاص حقیقی فروخته و در ادامه با ضمانت همین املاک وام نیز دریافت کرده است.

علی اکبر جاویدان گفت: با توجه به گذشت زمان و طولانی بودن سیر مراحل قانونی، متهم فرصت کافی جهت متواری شدن داشته و هیچ سرنخ و ردی از خود باقی نگذاشته بود به همین علت تحقیقات کارآگاهان وارد دور جدیدی شد.

او اظهار کرد:‌ ماموران با استفاده از شیوه های نوین تحقیقاتی محل اختفاء متهم در یکی از مناطق استان هرمزگان را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و طی یک عملیات پلیسی موفق و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاه خود در آن جزیره دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیسی منکر هرگونه جرمی بوده است، گفت: متهم سعی در قانونی جلوه دادن اقدامات خود را داشت که با ارائه ادله و مدارک کافی توسط پلیس، به کارهای خود اعتراف کرد و بزه انتسابی خود را پذیرفت.

جاویدان درباره نحوه انجام این کلاهبرداری توضیح داد و افزود:‌ متهم با طرح و نقشه قبلی و با نیت مجرمانه در ابتدا اقدام به فروش املاک به‌صورت قولنامه و مبایعه‌ نامه کرده و به بهانه اینکه مقداری از بهای معامله را بعد از انتقال سند دریافت می کند، از خریداران مهلت گرفته و در این مدت املاک را در رهن بانک قرار داده و اقدام به دریافت وام کرده است.

وی بیان کرد: میزان خسارت بانک و کلاهبرداری صورت گرفته با توجه به اینکه زمان دریافت وام مربوط به حدود ده سال قبل بوده، از سوی بانک پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید