Performancing Metrics

رمز موفقیت مارکوپولو در عمده فروشی است | اتاق خبر
کد خبر: 363448
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 09:44
مدیر آژانس مسافرتی ایرانگردی مارکوپولو در گفت و گو با اتاق خبر
طبق اظهارات مسئولان بالغ بر 4 هزار آژانس مسافرتی در سطح کشور وجود دارد بنابراین در شرایط کنونی که در فصل تابستان حضور داریم برای بسیاری از مخاطبان شناسایی و یافتن آژانس های مسافرتی قابل اعتماد و درست نباید کار راحتی باشد.

اتاق خبر: طبق اظهارات مسئولان بالغ بر 4 هزار آژانس مسافرتی در سطح کشور وجود دارد بنابراین در شرایط کنونی که در فصل تابستان حضور داریم برای بسیاری از مخاطبان شناسایی و یافتن آژانس های مسافرتی قابل اعتماد و درست نباید کار راحتی باشد.
مسافران در میان هزاران آژانس و تور پیشنهادی مختلف دچار سردرگمی خواهند شد. از این رو، سایت اتاق خبر برای راهنمایی بیشتر همراهان خود برنامه معرفی آژانس های مسافرتی را با محوریت مصاحبه با مدیران آژانس های مسافرتی با جدیت پیگیری خواهد کرد.
در همین راستا با امیرحسین جعفری مدیر آژانس مسافرتی ایرانگردی مارکوپولو ایرانگردی مارکوپولو گفت و گویی ترتیب دادیم. وی در بخشی از صحبت های خود رمز موفقیت این شرکت را ورود در حوزه عمده فروشی مطرح کرد.
وجه تمایز شرکت ایرانگردی مارکوپولو با سایر شرکت های مسافربری چسیت که توانسته به یک شرکت برند تبدیل شود و به این جایگاه برسد؟
برای روشن شدن این موضوع باید به تاریخچه شکل گیری این شرکت اشاره کرد. مارکوپولو در حال حاضر یک هلدینگ مسافرتی است که در تمام عرصه های سفر برنامه دارد. مارکوپولو در سال 1388 تبدیل به هلدینگ شد اما تأسیس آن به سال 1382 باز می گردد که در آن زمان تنها در حوزه بازارهای اروپایی کار می کرد.
بنیانگذاران اصلی آن نیز 5 نفر از قدیمی های این صنف بودند. این افراد تمام تلاش خود را کردند تا کاری متفاوت ارائه دهند بنابراین برخلاف سایر آژانس های مسافرتی وارد عمده فروشی شدند. در مجموع می توان اصلی ترین تمایز مارکوپولو را قبل از هرچیزی عمده فروشی آن دانست.
زمان زیادی نگذشت که مارکوپولو توانست جایگاه خود را میان رقبا بیابد و هلدینگ مارکوپولو که شامل بخش های گوناگونی است تشکیل شد. شرکت ایرانگردی مارکوپولو که من مدیر عامل آن هستم در دی ماه 1388 با یک نفر فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بالغ بر 60 کارمند دارد.
این شرکت با شعار " توسعه گردشگری داخلی و جذب گردشگران خارجی" روند رو به رشد خود را آغاز کرد و توانست تغییرات بسیاری در صنعت گردشگری کشور ایجاد کند.
در حال حاضر بیش از 1500 آژانس مسافرتی نماینده فروش ما در سراسر کشور هستند. در تمام نمایشگاه های خارجی شرکت می کنیم بخش گردشگران خارجی ما بسیارفعال است و تمام این موفقیت آن ها به عمده فروشی و کیفیت های خدمات باز می گردد.
با توجه به اینکه شرکت ایرانگردی مارکوپولو در حوزه جذب گردشگران خارجی فعال است، در یک سال و نیم گذشته به خصوص پس از برجام چه تغییری در این حوزه مشاهده می کنید؟
در چند سال اخیر رشد شگفت انگیزی در صنعت گردشگری کشور مشاهده می شود اما این صرفا به دلیل برجام نیست. تحولات منطقه نیز در این دستآورد تأثیر بسزایی داشته است. تا سه سال پیش کشورهایی ماننند مصر، لبنان و سوریه در حوزه گردشگری بسیار قوی بودند و اگر گردشگران می خواستند که از قاره آسیا دیدن کنند به این کشورها می رفتند و فرصت چندانی برای کشور ایران با توجه به محدودیت ها برای عرض اندام نبود. اما با ظهور داعش همه چیز تغییر کرد و ایران تبدیل به تنها کشور امن و پرجاذبه منطقه شد و در این اثنا برجام نیز به نتیجه رسید. این سلسله وقایع به افزایش گردشگری در کشور انجامید.
در حال حاضر گردشگران اروپایی اگر قصد آشنایی با فرهنگ خاورمیانه را داشته باشند انتخابی جز ایران ندارند. یکی از هتل های بزرگ تهران در سال 92 میانگین درصد اشغال اتاق ها 30 در صد بود اما این میزان پس از تحولات در سال 94 به 98 درصد رسید. این یک تحول و پیشرفتی عظیم در صنعت گردشگری محسوب می شود.
برخی از افراد چنین می اندیشند که با برجام تمام مشکلات رفع شده است و چشم خود را به روی بسیاری از حقایق بسته اند. در صورتی پس از توافقات هسته ای اتفاق به خصوصی رخ نداده است نه هواپیمایی خریداری شده و نه مسائل بانکی رفع شده است.
با وجود اینکه برجام نتوانست در خصوص بهبود شرایط زیرساخت ها دستآوردی داشته باشد به هرحال از نظر جنبه تبلیغاتی و جذب گردشگر بسیار مفید بوده است. به عنوان مثال؛ برای نخستین بار پرواز مستقیم به مونیخ راه افتاد و یا فرانکفورت هر شب به تهران پرواز دارد. تمام این پروازها نوید حضور گردشگران خارجی را در کشور می دهند.
در مجموع وضعیت صنعت گردشگری کشور را درسال های آتی چگونه پیش بینی می کنید؟
این روزها بسیاری از هتل ها پر و آژانس های مسافرتی فعال هستند. تعداد زیادی از فعالان این حوزه به دنبال استخدام نیروی ماهر و جوان هستند. این روند بدون شک تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت آن هم به دلیل تبلیغات مثبتی است که در خصوص امنیت ایران صورت می گیرد.

94104ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید