Performancing Metrics

روایت امیرعبداللهیان از هشدار به الجبیر | اتاق خبر
کد خبر: 363864
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395 - 19:19
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: در یک دیدار به صراحت به الجبیر (وزیر خارجه عربستان) گفتم تجاوز به یمن خطای استراتژیک جدید عربستان است، اما وی با تکبر از پیروزی سخن گفت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان ریاض را مسئول شکست مذاکرات سیاسی و کشتار مردم یمن دانست و اظهار داشت: سعودی‌ها با تشویق منصور هادی به استعفا، سیاست «یمن بی دولت» را کلید زدند و اکنون نیز در ادامه اشتباهات خود، سیاست ایجاد و تشدید جنگ داخلی در یمن را در دستور کار  قرار داده‌اند.

وی در ادامه به یکی از دیدارهای خود با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی اشاره کرد و یادآور شد: در آن دیدار به صراحت به وی گفتم تجاوز به یمن خطای استراتژیک جدید عربستان است و پیامد آن، نا امن‌تر کردن منطقه و عربستان خواهد بود اما وی با تکبر از پیروزی در یمن سخن گفت.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل افزود: مردم یمن در مقابل تجاوز به کشورشان شجاعانه ایستادند و مقطع جدید تاریخی را رقم زدند؛ در حالی که امروز عربستان در باتلاق یمن گرفتار آمده و با تداوم روش‌های ناکارآمد امنیتی و نظامی قادر به نجات خود نیست.

امیرعبداللهیان در پایان با تأکید بر اینکه راهکار حل مشکلات در یمن صرفا سیاسی است، خاطرنشان کرد: آینده این کشور متعلق به همه گروهها، احزاب و مردم یمن است و عربستان اجازه نمی‌دهد سازمان ملل به وظایف خود در قبال حقوق اولیه مردم یمن عمل کند و البته آمریکا نیز در این خصوص سکوت و همراهی می‌کند.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید