Performancing Metrics

آمریکا با فروش تانک آبرامز به عربستان سعودی موافقت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 364277
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1395 - 12:27
وزارت خارجه آمریکا با طرح فروش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلاری سلاح به عربستان سعوودی موافقت کرد. به

به گزارش اتاق خبر، بنا بر اعلام پنتاگون، وزارت خارجه امریکا با فروش تجهیزات و ادوات نظامی به ارزش تقریبی ۱/۱۵ میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کرده است.

این بسته نظامی شامل بیش از ۱۳۰ دستگاه تانک آبرامز، ۲۰ خودروی زرهی و دیگر تجهیزات است. آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع امریکا – که بر فروش تسلیحات امریکا به دیگر کشورها نظارت دارد – اعلام کرد فروش این محموله امنیت عربستان سعودی را تقویت و به ارتقاء امنیت ملی امریکا کمک می‌کند.

این آژانس افزود شرکت تسلیحاتی «جنرال دینامیکس» پیمانکار اصلی این قرارداد است.

این نهاد در پیامی خطاب به نمایندگان امریکا نوشت: فروش این تجهیزات)قابلیت همکاری نیروی زمینی عربستان سعودی را  با نیروهای امریکایی افزایش داده و تعهد امریکا را به امنیت عربستان و نوسازی نیروهای مسلح این کشور نشان می‌دهد.

تانک آبرامز ستون فقرات نیروهای زرهی ارتش آمریکا و تعدادی از متحدان آن را تشکیل می‌دهد. این تانک به نام ژنرال کریتون آبرامز، رییس ستاد مشترک و فرمانده نیروهای آمریکا در جنگ ویتنام نامگذاری شده است. ام۱ برای جنگ‌های زرهی طراحی شده و به خوبی تجهیز و زره‌پوش شده است. از مشخصات آن می‌توان به استفاده از موتورتوربین گازقوی چندگانه‌سوز به قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و استفاده از زره پیچیده کامپوزیت نام برد. این تانک با حدود ۶۹ تن وزن یکی از سنگین‌ترین تانک‌هایی است که در حال حاضر به کار گرفته می‌شوند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید