Performancing Metrics

خبر راه اندازی ابر اتوبوس چینی جعلی از آب درآمد ! | اتاق خبر
کد خبر: 364457
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 10:37
گزارش های حاکی از آن است که نه تنها مسیر ریلی ۳۰۰ متری این اتوبوس در شرایط واقعی ترافیک راه اندازی نشده ، بلکه اصلا چنین سرویسی در شهر کینهوآنگداو ایجاد نشده است.

هفته گذشته خبر راه اندازی سامانه اتوبوس تونلی موسوم به (TEB) در رسانه ها منتشر شد؛ اما آیا واقعا اینگونه بوده است؟ گزارش های جدیدی محلی نشان میدهد خبر مربوط به این اتوبوس آینده نگرانه در واقع فقط یک کلاهبرداری رسانه ای بوده است.

ابر اتوبوس چینی

ابر اتوبوس چینی

به گزارش اتاق خبر به نقل از caradvice ، پس از طوفانی که ایده این اتوبوس در فضای مجازی ایجاد کرد، هفته گذشته به نقل از منابع چینی خبر راه اندازی آزمایشی آن مخابره شد اما تقریبا هیچ یک از منابع خبری چینی به این موضوع نپرداخته بودند.

این خبر تنها در دو سایت چینی و آن هم به منظور نشان دادن عملیاتی شدن طرح جهت جذب سرمایه گذاران منتشر شده است. گزارش های حاکی از آن است که نه تنها مسیر ریلی ۳۰۰ متری این اتوبوس در شرایط واقعی ترافیک راه اندازی نشده ، بلکه اصلا چنین سرویسی در شهر کینهوآنگداو ایجاد نشده است.

ابر اتوبوس چینی

ابر اتوبوس چینی

مورد دیگری که عجیب به نظر میرسد محدودیت ارتفاع ۲٫۱ متری برای این اتوبوس است درحالی که محدودیت ارتفاع قانونی در چین دقیقا دو برابر و ۴٫۲ متر میباشد. دیگر موردی که هنوز پاسخ درستی به آن داده نشده این است که از آنجا که این اتوبوس بر روی ریل حرکت میکند به نوعی از ویژگی های قطار برخوردار میباشد. پس بدین ترتیب در پیچ ها چگونه میپیچد یا از تقاطع ها چگونه عبور میکند ؟

ابر اتوبوس چینی

ابر اتوبوس چینی

ایستگاه های ساخته شده برای مسافرگیری نیز ساختاری ضعیف و سرهم بندی شده داشتند که منابع چینی مدعی شده اند تنها ظرف دو ماه ساخته شده است. سیستم های تهویه مطبوع قرار گرفته در کنار چرخ ها که شبیه نمونه های خانگی میباشد نیز نشان میدهد TEB الزاما یک شاهکار تکنولوژی محسوب نمیشود.

فراتر از همه اینها سیستم چرخ های TEB کاملا مشابه چرخ های چرثقیل های بزرگ بارگیری در بنادر است، که یک مکانیزم معمول مکانیکی بوده و به هیچ وجه از نظر فناوری، پیشرفته محسوب نمیشوند. به هر شکل اتوبوس TEB هنوز یک نمونه اولیه باقی میماند و شاید انتظار پذیرفتن چنین وسیله ای غیرمعمولی از چینی های محافظه کار اندکی زود باشد.

 

منبع : اخبار خودرو

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید