Performancing Metrics

کشته شدن هزار تروریست در درگیری های اخیر حلب | اتاق خبر
کد خبر: 364474
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1395 - 12:56
ثبت ۸ مورد نقض آتش بس طی ۲۴ ساعت گذشته و اعلام وزارت دفاع روسیه مبنی بر کشته شدن هزار تروریست در درگیری های اخیر حلب از جمله اخبار و تحولات سوریه است.

اتاق خبر: مرکز حمیمیم ویژه نظارت بر آتش بس در سوریه از ثبت ۸ مورد نقض آتش بس از سوی تروریست ها در استان های دمشق و لاذقیه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این مرکز طی بیانیه ای اعلام کرد که تروریست های گروه موسوم به «جیش الاسلام» مناطقی در حومه دمشق از جمله حوش نصری، النشابیه، حرستا، القابون، عربین و دوما و همچنین جوبر در دمشق را مورد حمله خمپاره ای قرار دادند. ضمن اینکه تروریست های گروه موسوم به «احرارالشام» قلعه شلف در استان لاذقیه را بمباران کردند.

مرکز حمیمیم همچنین تعداد مناطق ملحق به آتش بس در سوریه را بدون تغییر، ۳۷۱ منطقه اعلام کرده و افزود که شمار گروه های مسلحی که به آتش بس پیوسته اند نیز تغییری نداشته و همان ۶۹ گروه باقی مانده است.

در بیانیه حمیمیم همچنین به دو تن کمک های انسانی شامل مواد غذایی به حمص و دو تن دیگر از این کمک ها به منطقه صلیب الترکمان در استان لاذقیه اشاره شده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه تعداد تلفات گروه های تروریستی در درگیری های اخیر حلب را هزار کشته اعلام کرد. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که دو هزار تروریست دیگر نیز در درگیری های اخیر حلب زخمی شده اند.

لازم به ذکر است که «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه پیش از این از برقراری آتش بس انسانی به مدت روزانه ۳ ساعت در شهر حلب به منظور تحویل کمک های بشردوستانه خبر داد. وی اعلام کرد که ساعت ۱۰ صبح آتش بس آغاز و ساعت ۱۳ به پایان می رسد.

در همین حال «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد برقراری آتش بس سه ساعته در حلب را برای رساندن کمک های انسانی به همه ساکنان حلب ناکافی دانست.

منبع: مهر

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید