Performancing Metrics

قیمت تجهیزات پزشکی کنترل شد/مقابله با تولیدات زیر پله ای | اتاق خبر
کد خبر: 364646
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1395 - 18:54
رئیس سازمان غذا و دارو:
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تولید ساماندهی بسیارخوبی صورت گرفته و حمایت هایی صورت می گیرد که بتوانیم با تولیدات زیر پله ای مبارزه کنیم.

اتاق خبر: دکتر رسول دیناروند، در بیست و سومین همایش سراسری مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با تقدیر اززحمات و تلاش های مؤثر مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: امیدوارم که حوزه تجهیزات پزشکی با تلاش های مدیران این اداره به ساماندهی کاملی برسد.

وی افزود: تلاش های بسیاری در این حوزه صورت گرفته ولی انعکاس این فعالیت ها در دانشگاه ها کمتر بوده است.

دیناروند اظهار داشت: در دو سه سال اخیر مسیر خوبی را در این حوزه طی کرده ایم و وظیفه نظارتی را به درستی در حال انجام است یعنی ما به شیوه ای که در گذشته عمل شده بود عمل نمی کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تصمیم گیری های سلیقه ای حذف شده و امروزه به مسیری می رویم که بدون تایید کمیته فنی هیچ کالایی ثبت نمی شود و بدون ثبت هیچ کالایی نمی تواند واردات داشته باشد و در زمینه تولید نیز ساماندهی بسیارخوبی صورت گرفته و حمایت هایی صورت می گیرد که بتوانیم با تولیدات زیر پله ای مبارزه کنیم.

دیناروند گفت: فعالیت هایی صورت گرفته که خوشبختانه به ساماندهی کامل نزدیک شده ایم و باید این مسیر را تا به هدف رسیدن کامل ادامه دهیم.

وی در ادامه به مهم ترین فعالیت های صورت گرفته در سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: شفاف سازی یکی مهم ترین اقداماتی است که در سازمان غذا و دارو در حال انجام است و موظف هستیم شفاف سازی کنیم و باید شفاف کار کنیم و آمار و اطلاعات به روز و در دسترس باشد که بخش زیادی از این کار صورت گرفته و قیمت گذاری یکی از برنامه هایی بوده است که در بحث شفاف سازی تاثیر خوبی داشته است.

دیناروند دیگر اقدامات مهم را، رتبه بندی، اجرای سامانه TTAC (سامانه ای که کمک می کند کالاهای قاچاق و تقلبی را شناسایی کنیم)، پورتال سازمان غذا (اجرای ثبت سفارش و ترخیص به صورت آنلاین و نرم افزاری)  عنوان کرد که در حال انجام و یا انجام شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه خاطر نشان کرد: سامانه هایی که در سازمان غذا و دارو انجام شده است در شفاف سازی کمک تاثیر گذاری داشته و آمارهای ما به روز شده است و برای اداره و مدیریت بهتر حوزه سلامت نیاز به شفاف سازی داریم که خوشبختانه شفاف سازی به عنوان یک ارزش و یک راهبرد اساسی در سازمان غذا و دارو به نتیجه رسیده است.

دیناروند در ادامه به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: طرح تحول سلامت قیمت ها را کنترل کرد و این موضوع را در جامعه شاهد هستیم و خدا را شاکریم که قیمت های تجهیزات پزشکی و دارو در بیمارستان ها و مراکز درمانی کنترل شد و بخشی از  کمک به طرح تحول نظام سلامت مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: باید با قاچاق مقابله کنیم البته این مقابله و نظارت در سطح عرضه و فروشگاه ها بر عهده ما است و کنترل مرزها برای ورود کالاهای قاچاق بر عهده سازمان ها و نهادهای دیگر است.

منبع: مهر

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید