Performancing Metrics

آخرین وضعیت واگذاری مراکز ترک اعتیاد اجباری به بهزیستی | اتاق خبر
کد خبر: 364687
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 - 03:03
رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت واگذاری مراکز ماده 16 به این سازمان گفت: اگر پیش شرط ‌های بهزیستی برای پذیرش مراکز ماده 16 از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تأمین نشود،پذیرش این مراکز غیرممکن خواهد بود.

اتاق خبر: رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت واگذاری مراکز ماده 16 به این سازمان گفت: اگر پیش شرط ‌های بهزیستی برای پذیرش مراکز ماده 16 از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تأمین نشود،پذیرش این مراکز غیرممکن خواهد بود.

انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: پیش شرط‌های خود را برای پذیرش مراکز ماده 16 به طور کتبی به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارسال کرده‌ایم و در چند روز گذشته نیز با تمام مدیران استانی بهزیستی در سراسر کشور جلساتی را در این خصوص داشتیم.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه مسئولیت مراکز ماده 16 کار سختی است، افزود: به طور شفاف اعلام کردیم که هدف بهزیستی تقویت مراکز ماده 15 است و در صورت ابقای مراکز ماده 16 برای آن دسته از معتادان متجاهر که نگهداری آنان در این مراکز اجتناب ناپذیر است باید سازوکارهای مورد نظرمان محقق شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر ستاد مبارزه با مواد مخدر به طور شفاهی با شرط‌های سازمان بهزیستی موافقت کرده است.

بندپی در ادامه با بیان آنکه در قانون به طور صریح آمده بود که تولیت مراکز ماده 15 با سازمان بهزیستی و مراکز ماده 16 با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، افزود: در گذشته متولی مراکز ماده 16 وزارت بهداشت بود؛ اما چرا نتوانستند از عهده آن بربیایند؟ زیرا پذیرش مراکز ماده 16 با سازوکار قبلی کاملا غیرممکن است، علاوه بر آن وزارت بهداشت دانش تخصصی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را ندارد و فقط تخصص آن وزارتخانه در فرآیند درمان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: بهزیستی در زمینه پیشگیری، مداخله و توانمندسازی تخصص کافی و لازم را داشته و بستر مبارزه با اعتیاد کاملا در این سازمان مهیا است؛ اما بودجه کافی را در این زمینه نداشته و برای تحقق اهداف خود نیازمند اخذ بودجه کافی است.

28 تیرماه سال جاری رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر درحاشیه جلسه مشترک خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از این پس ستاد مبارزه با موادمخدر مسئولیتی جز سیاستگذاری در مراکز ماده 16 (کمپ ترک اعتیاد اجباری) ندارد و مسئولیت این مراکز به بهزیستی واگذار شده است.

همچنین رییس سازمان بهزیستی کشور نیز اعلام کرد که بهزیستی برای پذیرش این مراکز شروطی دارد که نیاز است به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم، تامین منابع و اعتبارات و همچنین ایجاد فضای فیزیکی ظرف دو ماه آئین نامه‌ای در قالب یک تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوین و منعقد شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید