Performancing Metrics

شباهت گروه های تروریستی با عربستان از پرچم تا عمل | اتاق خبر
کد خبر: 364824
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395 - 21:43
شباهت نمادهای گروه های تروریستی در دهه های اخیر٬ از نماد پرچم گرفته تا جلوه ظاهری اعضای آنها با سعودی ها٬ تحلیلگران را وا می دارد تا کاوشی عمیق در ریشه و علل پیدایش، خاستگاه ظهور، راه های حمایت مالی و معنوی ، اهداف و جابجایی مقرهای آنها که برای حفظ موجودی

اتاق خبر: حمایت های مالی، سیاسی و معنوی که گروه های مختلف تروریستی در جهان از عربستان سعودی دریافت می کنند ٬بر کسی پوشیده نیست . اشتراک در اهداف و عمل و گره خوردن اصل حیات و بقای آنها با بقای شاهزادگان سعودی که با اشتراک در نماد پرچم بین آنها نیز جلوه واضح تری به خود گرفته است٬ این اصل را مورد تایید قرار می دهد که رفتارها و اعتقادات مشترک بین آنها علاوه بر جلوه های ظاهری نظیر لباس، ریش، دستار و شیوه های اعدام، قتل و کشتار، اتفاقی نیست.
اینکه همه پرچم های گروه های تروریستی که تاکنون ظهور کرده اند٬ منقش به شعار 'لااله الاالله و محمد رسول الله' بوده و برخلاف رأفت اسلامی، شیوه های قتل، خونریزی و اعدام به روش های وحشیانه را مشابه اعدام های سابقه داری که از فتواهای وهابی های سعودی در این کشور نشأت می گیرد ٬ پیش گرفته اند، از نظر بسیاری از تحلیلگران سیاسی جهان، جای تامل دارد.
فرماندهان گروه تروریستی داعش همان احکام اعدام و فتواهای عجیب و غریب را صادر می کنند که وهابی های سعودی صادر کرده و می کنند و این شباهت آنقدر آشکار و بر سرزبان ها افتاده که وزارت دادگستری عربستان سعودی چندی پیش اعلام کرد که هر فردی اعدام کافران در عربستان را با جنایت های گروه داعش مقایسه کند ٬تحت تعقیب قرار خواهد گرفت!
عربستانی ها یک وبلاگ نویس را به اتهام 'ارتداد' اما در واقع به دلیل بیان نظر خود ٬به یک هزار ضربه شلاق محکوم کرده اند و از سوی دیگر می بینیم گروه تروریستی داعش یک گربه را به اتهام گرفتن کبوتر، دار می زند!!
اشتهای اعدام و قتل آنقدر در داعشی ها بالا است که برای ارضای این اشتها، دست به کارهای عجیب و غریبی می زنند ؛به عنوان مثال اخیرا یک فیلم ویدئویی از اعدام پنج خبرنگار در دیرالزور سوریه والبته به پنج روش وحشیانه متفاوت را منتشر کردند ( سامر اباعود و محمد الایسی سر بریده شدند - سامی جودت با کارگذاشتن مواد منفجره در لپ تاپ شخصی اش کشته شد - محمود شعبان به وسیله زنجیر آهنی خفه شد - مصطفی حسه بوسیله کارگذاشتن مواد منفجره در دوربینش کشته شد).
ناظران معتقدند که انتخاب پرچم های سیاه از سوی گروه های مسلح از جمله داعش - و قبل از آن القاعده - همان ادامه وضعیت دوره جاهلیت در نزد اعراب ساکن در شبه جزیره عربستان است، زیرا بالابردن و برافراشتن اینگونه پرچم ها را به معنای انتقام جویی یا نشانه حزن و اندوه یا در زمره جنگ های سخت و شدید می دانند که به زعم خود از کافران صورت می گیرد.
هرچند مخالفان اسلام واقعی اعم از غربی ها و وهابی ها٬ ادعاهایی را در دلیل شباهت پرچم سیاه تروریست ها با بیرق های پیامبر اکرم (ص) در زمان های جنگ مطرح کرده اند اما تاریخ تاکید می کند که پرچم پیامبر (ص) براساس روایت های متواتر و موثق، سفید بوده و هیچ نوشته ای روی آن نبوده است.
در روایات شیعه، برافراشته شدن پرچم های سیاهی که از آن بوی فتنه و خون و قتل و غارت بلند شود٬ نشان از آخرالزمان و عصر ظهور است.
برافراشته شدن پرچم های سیاه با شعار مقدس 'لااله الا الله محمد رسول الله' از سوی گروه های تروریستی مثل القاعده در جزیره العرب، جنبش مجاهدین الشباب در سومالی، امارت قفقاز در چچن، انصارالشریعه در لیبی و تونس، انصار بیت المقدس یا ولایت سینا در مصر، گروه ابوسیاف در فیلیپین، طالبان در افغانستان، بوکو حرام در نیجریه، جبهه النصره در سوریه و داعش در عراق را نمی توان رویدادی تصادفی قلمداد کرد ؛ این ناشی از افکار و عقاید تندروانه و تکفیری گروه های منحرفی مثل وهابیت است که از سوی کشورهای غربی مورد حمایت سیاسی و نظامی و از سوی سعودی ها مورد حمایت مالی و معنوی قرار می گیرد.
نکته مشترک در پرچم های سیاه این گروه ها با عربستان سعودی علاوه بر همه موارد ذکر شده را می توان در درج این دو شعار اسلامی دانست که موقعیت جهان اسلام و معتقدات اسلامی را در افکار جهانیان و کشورهای غربی، متزلزل کرده است تا اینکه به آن ثبات و احترام ببخشد.
طرح دشمنان غربی برای 'اسلام هراسی' با سلسله عملیات تروریستی از حادثه 11 سپتامبر که گفته می شود سعودی ها نیز در آن دخالت داشته و با حمایت آنها صورت گرفته، وارد مرحله جدیدی شد و با پیدایش گروه های تروریستی متعدد که مهم ترین آنها گروه های تروریستی القاعده و داعش در دهه اخیر در میان کشورهای مسلمان بوده ٬ تداوم یافته است و نمی توان این موضوع را امری اتفاقی قلمداد کرد بلکه تفکری در پشت آن وجود دارد تا چهره اسلام و مسلمین را چهره ای ضد انسانی و خشن جلوه دهند.
تحلیلگران سیاسی و دینی معتقدند که اهداف غربی ها و دشمنان اسلام چیزی جز ترویج و گسترش 'اسلام هراسی' نمی تواند باشد اما اینکه در برخی کشورهای عربی اسلامی مثل عربستان سعودی٬ وهابی ها با صدور فتواهای خشن و به دور از دین مبین اسلام ، زمینه عملیاتی شدن این افکار را بیش از پیش فراهم می کنند و برای تحقق این اهداف از حمایت های ملی و معنوی زیاد دریغ نمی کنند ٬از وجود طراحانی حکایت دارد که در پشت پرده ظهور این گروه ها، اهداف ضد اسلامی و به بیان بهتر اسلام هراسی خود را دنبال می کنند.
در جنگ هایی که در چند سال اخیر در کشورهای یمن، عراق و سوریه روی داده است و تاکنون نیز ادامه دارد٬ هرگاه گروه های تروریستی در تنگنای قرار گرفته اند ٬برخی دولت های غربی با همدستی برخی کشورهای عربی مثل عربستان به کمک آنها شتافته و به طور آشکارا برای نجات آنها و انتقال اعضای این گروه ها به جایی امن و به دور از بمباران، تلاش های گسترده ای را انجام داده اند.
در جبهه های یمن، عراق و سوریه به طور علنی و از طریق هوا یا کشورهای همسایه، محموله های سلاح و غذا برای گروه القاعده و داعش می فرستند و فیلم هایی نیز از آنها تهیه و در دسترس افکار عمومی قرار گرفته است.
عربستانی ها و آمریکایی ها در جنگ سوریه نیز برای نجات باقی مانده گروه های تروریستی از محاصره تلاش های گسترده ای انجام داده اند ضمن اینکه ظهور یکباره صدها هزار نیروی داعشی با دهها هزار دستگاه خودروی صفر کیلومتر تویوتای شاسی بلند مجهز به انواع سلاح های پیشرفته٬ نمی تواند بدون کمک دولت ها صورت گرفته باشد.
نزدیکی دولت های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که زیر سایه و با رهبری آمریکایی ها و با هدف رویارویی با جمهوری اسلامی ایران از طریق ایجاد گروه هایی مثل داعش و القاعده دنبال می شود٬ همه و همه نشان از هدفمنمد بودن ظهور اینگونه گروه ها دارد کما آنکه همین هفته گذدشته دونالد ترامپ نامزد کنونی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که اوباما و هیلاری کلینتون گروه تروریستی داعش را به وجود آوردند.هرچند او این گفته خود را پس گرفت ولی تحلیلگران سیاسی بهتر از آمریکایی ها واقعیت این موضوع را خیلی پیش از اینها درک کرده و به آن اعتقاد کامل دارند.
همه می دانند که آمریکایی ها ٬ایجاد گروه های تروریستی را طراحی کرده اند و سعودی ها و برخی کشورهای عربی دیگر نیز تامین کننده هزینه و به قولی سرمایه گذار تاسیس این گروه ها بوده اند.
داعش و نظام حاکم بر عربستان در اموری مثل حقوق زنان، آزادی های سیاسی و دیگر آزادی های اجتماعی و تخریب آثار باستانی همانند آنچه که در مورد تخریب قبرستان بقیع توسط وهابی ها روی داد ٬شباهت زیادی دارند که بخش هایی از آن را در صدور انواع فتواهای غیرمعقول و غیرمنطقی و اسلامی هر دو فرقه داعش و وهابیت می توان آن را مشاهده کرد.
ظهور گروه هایی مثل داعش و القاعده که بیشتر نیروهای خود را از کشورهای فقیر اسلامی خاورمیانه و آفریقا تامین می کنند٬ بدون حمایت و کمک مالی سعودی ها امکان پذیر نیست.رژیم سعودی در سایه اندیشه تکفیری وهابی٬ از سال ها قبل و به شکل تاسیس مدارس آموزشی یا مدارس دینی رایگان با پرداخت حقوق و مزایا در کشورهای اسلامی این سیاست را دنبال کرده و بی سروصدا به تربیت اعضای این گروه مبادرت ورزیده است. طراحان پشت پرده، شعار ناب اسلامی را بر روی پرچم سیاه داعشی ها و پرچم سبز وهابی ها قرارداده اند اما برخلاف سنت و اخلاق حسنه پیامبر گرامی اسلام (ص) که حتی کشیشان مسیحی نیز به آن اذعان دارند٬رفتار می کنند و در عمل٬ کارهای خلاف انسانیت و عقل و منطق انجام می دهند، آنها برخلاف شعارهای ظاهری خود نه با اهل سنت خوب رفتار کرده اند نه با شیعیان که آنها را رافضی می خوانند !؟
هر دو گروه داعش و وهابی با هرگونه مظهر تمدن و آثار باستانی گذشتگان، هنر سینما، احترام به زنان و آزادی های فردی و اجتماعی مخالفند و هنوز به رسوم زمان جاهلیت در این زمینه پایبندی خود را حفظ کرده اند که مصداق عینی آن را در تخریب همه آثار مذهبی و باستانی در مکه و مدینه توسط وهابی ها و نیز تخریب آثار کهن و تاریخی در مناطق تحت اشغال داعش در سوریه و عراق می توان مشاهده کرد.
گروه تروریستی داعش همانند وهابی های تکفیری به بهانه نیل به شهادت، پیروان و اعضای خود را به کشتار دیگر مسلمانان وادار می کند.
گروه های تکفیری داعش و وهابیت گاهی به بهانه شیعه بودن ٬نمازگزاران حاضر در مساجد را هدف قرار می دهند و برخی اوقات وجود ضریح در آنها را دستمایه اقدامات تروریستی خود می کنند و مدعی می شوند که نماز گزاردن در چنین اماکنی حرام است و گاهی نیز باستانی بودن آن را که باعث شده گردشگران غیر مسلمان هم وارد آن شوند٬ دلیل حملات تروریستی خود اعلام کرده و تاکنون به همین بهانه دهها مسجد را در کشورهای اسلامی تخریب یا هدف عملیات های انتحاری خود قرار داده و صدها مسلمان را شهید کرده اند.
از نظر تحلیلگران سیاسی و دینی٬ اقدامات وهابی ها و همه گروه های تروریستی که در سال های اخیر ظهور کرده اند ٬با اهداف و خواسته های رژیم صهیونیستی همسو است و بیش از آنکه مسلمانان را خوشحال و خرسند کند٬ صهیونیست ها را خوشحال و خرسند نموده است !
یکی از اینگونه اقدامات ٬تضعیف جبهه مقاومت با اتهام زنی های واهی سعودی ها به گروه های مقاومت مثل حزب الله یا برافروختن آتش جنگ در کشورهای حامی مقاومت مثل یمن، سوریه، عراق و لبنان است که در همسایگی این رژیم قرار دارند.
اصرار مقامات سعودی بر کنارگذاشتن بشار اسد از حکومت سوریه، تجزیه سرزمین یکپارچه عراق، تضعیف و تجزیه یمن و افزایش هرج و مرج در لبنان و لیبی از جمله نمونه هایی است که شاهزادگان سعودی آن را دنبال می کنند، آمریکایی ها آن را طراحی می کنند، صهیونیست ها از آن استقبال و ابراز خرسندی می کنند و در نهایت گروه های تروریستی مثل داعش و القاعده آن را از طریق جنگ و خون ریزی عملیاتی می نمایند !
به نظر تحلیلگران سیاسی اینگونه اقدامات و طرح های تخریبی حتی اگر به پیروزی و تحقق اهداف سعودی نیانجامد و آنها در این زمینه شکست هم بخورند، نیروهای جبهه مقابل صهیونیست ها را که همانا جبهه مقاومت کشورهای اسلامی و مسلمان هستند ٬تضعیف می کند و آنها را برای سال ها از هرگونه اقدامی علیه بقای این رژیم غاصب، ناتوان و ناکارآمد می کند و این همان چیزی است که صهیونیست ها را در عملی کردن اندیشه استراتژیک خود مبنی بر تشکیل دولت اسرائیل از نیل تا فرات، خوشحال و خرسندتر می کند ٬ این همان وجه اشتراک بین گروه های تروریستی و کشورهای حامی آنها مثل عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید