Performancing Metrics

حضور غیرمتخصص ها و افزایش مشکلات گردشگری | اتاق خبر
کد خبر: 364922
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1395 - 13:14
زهرا شهریاری
شهریاری عدم همکاری دولت و سازمان های دولتی را عامل اصلی کند شدن عملکرد صنعت گردشگری دانست.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: مدیر عامل آژانس گردشگری پویان شهر در گفتگو با اتاق خبر تصریح کرد: این شرکت در صنعت گردشگری در طول سال های گذشته به موفقیت های چشمگیری دست یافته است؛ زهرا شهریاری در این رابطه افزود: این مجموعه طی چند سال اخیر تنها دفتری بوده است که پرواز های مستقیم ایران- افغانستان داشته است  و نهایت تلاش خود را کرده است تا گامی بلند در توسعه صنعت گردشگری بردارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال های اخیر مشکلات و موانع بسیاری در صنعت گردشگری وجود داشته گفت: آژانس های مسافرتی با دو سازمان گردشگری و سازمان هواپیمایی کشور به طور مستقیم در رابطه است که عدم همکاری و هماهنگی این دو سازمان موجب بروز مشکلات عدیده ای می شود.

شهریاری یکی دیگر از مشکلات در صنعت گردشگری را عدم نظارت دقیق سازمان ها دانست. مدیر عامل آژانس گردشگری پویان شهر افزود: از آنجا که صنف گردشگری، لوکس به نظر می آید باعث افزایش تمایل افراد مختلف برای ورود به این حرفه می شود اما چون فاقد تخصص کافی هستند همین ورود بی رویه باعث افزایش مشکلات عدیده در گردشگری شده است.

وی همچنین گفت: اکثر این افراد، که تخصصی در سرمایه گذاری در این حوزه ندارند حاضر می شوند در امور اصلی اعمال سلیقه کنند که این به نوعی بی نظمی ایجاد می کند لذا لازم است که سازمان های مربوطه با نظارت دقیق مانع این اقدام شوند.

شهریاری با تاکید بر اینکه انجمن صنفی گردشگری و آژانس های هواپیمایی نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد تصریح کرد: از طرف دولت برای صنف گردشگری و آژانس های هواپیمایی معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده بود که به دلیل کم کاری و ضعف انجمن صنفی و سندیکای مربوطه باعث شد که اکثر دفاتر نتوانند از این معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری منحصر به بخش سرمایه گذاری نیست اظهار کرد: بسیاری از فعالان شایسته که در این حوزه فعالیت می کردند به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده از این صنف کناره گیری کرده اند امید است که این افراد مجددا به این عرصه بازگردند.

95103ت

نظرات
محمد جواد صدقی
| |
2016-08-16 16:15:49
با تشکر از متن پر محتوای شما در راستای همین خبر این گفتگو و نقد عالی رو از روزنامه قدس هم مطالعه فرمایید . با تشکر صدقی http://media.qudsonline.ir/NewsPapers/8186/04.pdf
ADS
ADS
پربازدید