Performancing Metrics

هزارمین طلای آمریکا در المپیک | اتاق خبر
کد خبر: 365034
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 01:29
تیم المپیک آمریکا توانست در تاریخ این بازی‌ها تعداد مدال‌هایش را به 1000 برساند.

مایکل فلپس

در این  المپیک تیم آمریکا بیشترین تعداد زنان ورزشکار را در کاروان خود داشت و از بین این افراد نیز چهار نفر توانست مدال طلا را کسب کنند.

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بامداد امروز (یکشنبه) مایکل فلپس، شناگر آمریکایی در شنای چهار در 100 متر امدادی همراه با هم تیمی‌های خود توانست بیست و سومین مدال طلای  المپیک خود را کسب کند. با این مدال و مدال طلای شناگران زن آمریکا در روز شنبه، تیم آمریکا به هزارمین  مدال طلای خود در تاریخ  المپیک رسید.

به ‌این‌ ترتیب آمریکا هزارمین مدال طلای  المپیک را رد کرد. ولمر، یکی از شناگران گفت: این افتخار بزرگی است. به فکر   نسل‌هایی هستیم که پیش از ما  مدال گرفتند و ما تماشاگر کردیم. این که جزئی از تاریخ 1000 مدال طلای  المپیک آمریکا باشیم باور نکردنی است.

تیم آمریکا در ریو 555 ورزشکار دارد که 292 نفر آنها زن هستند. با گذشت هشت روز از بازی‌ها، آمریکا 60 مدال کسب کرده است که 24 مدال آن طلا، 18 نقره و 18 برنز هستند. تیم روئینگ زنان آمریکا نیز شنبه صبح توانست مدال طلا را کسب کند که یازدهمین مدال پیاپی این تیم در مسابقات جهانی و  المپیک بود.

بسیاری از اسپانسرهای کمیته‌  المپیک آمریکا معتقد هستند که باید هدیه‌هایی با موضوع هزار مدال طلای آمریکا در  المپیک به زنان ورزشکار کاروان آمریکا  بدهند. کمیته‌ المپیک آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دست آوردن هزار مدال طلا در  المپیک یک موقعیت بزرگ است که با فرهنگ ورزش به آن رسیدیم. فرهنگ ورزش پایه تیم آمریکا در  المپیک است. این ابتدا با تلاش ورزشکاران و سپس با کمک اسپانسرها و خیرین و هواداران ایجاد شده است.

آمریکا در حالی که تاکنون 977 مدال طلا در  المپیک داشت به این بازی‌ها آمد. آمریکا اولین کشوری است که به هزار مدال طلا در  المپیک رسیده است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا کشور دیگری بتواند این کار را انجام دهد.

آمریکا حدود 60 مدال  از شوروی جلو است. ترکیب شوروی و روسیه همراه باهم 580 مدال طلا در  المپیک دارند.

انتهای‌ پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید