Performancing Metrics

رونق تولید از برنامه های مؤثر وزارت صنعت برای خروج از رکود است | اتاق خبر
کد خبر: 365103
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395 - 09:19
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح رونق تولید یکی از فعالیت های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خروج از رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی کشور است.

اتاق خبر:«رضا رحمانی» شامگاه یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان در گرگان اظهار کرد: یکی از راه های رسیدن به این هدف اعطای صحیح تسهیلات به واحدهای تولیدی با رصد بموقع فعالیت های آنان برای بررسی استفاده درست و هدفمند از این اعتبارات است.
وی بیان کرد: تسهیلات مورد نظر به واحدهایی تعلق می گیرد که فکری برای بازار فروش محصولات خود کرده و از این طریق چرخه سودآوری و فعالیت های مؤثر و بلندمدت خود را تکمیل کنند.
قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: اعطای صحیح تسهیلات موجب رونق تولید، رفع رکود و نزدیک شدن به فرامین مقام معظم رهبری، مردم و ریاست محترم جمهوری در رسیدن هرچه سریعتر به توسعه پایدار خواهد شد.
استاندار گلستان نیز در این نشست بر لزوم ساماندهی هرچه مطلوب تر مؤسسات مالی و بانک ها در اعطای بموقع و هدفمند تسهیلات بانکی به صنایع تأکید کرد و گفت: بانک ها باید با جدیت در پرداخت تسهیلات، نقش مؤثری در خروج این صنایع از رکود اقتصادی و افزایش اشتغالزایی در جامعه داشته باشند.
حسن صادقلو با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در لزوم توجه به مسایل اقتصادی و اهتمام دولت بر ایجاد رونق اقتصادی، بیان کرد: تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و همراهی دولت موجب شده مانعی برای خروج از رکود و تعطیلی واحد های صنعتی وجود نداشته باشد.
وی افزود: باید بانک ها گزارش هفتگی اعطای تسهیلات خود را ارائه دهند و تمام پرونده های واحدهای تولیدی معرفی شده به بانک ها تا نیمه شهریور تعیین تکلیف شوند.
صادقلو ادامه داد: بانک ها تلاش کنند تسهیلات مشتریانی که مشکل خاصی ندارند را هر چه سریعتر پرداخت کنند و مسائل مشتریان مشکل دار را با همکاری خودشان، کارگروه تسهیل و نیز ادارات مرتبط و ذیربط حل کنند و شرایط پرداخت به آنان را نیز مهیا سازند.
صادقلو با اشاره به تسریع زمانی در خصوص پرداخت تسهیلات، خاطر نشان کرد: باید تسهیلات در زمان مناسب به واحدها پرداخت شود و همچنین شرایطی ایجاد شود که زمان بازپرداخت تسهیلات مربوط به سرمایه در گردش از یک سال به دوسال افزایش یابد.
در این جلسه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با ارائه آخرین آمار از وضع اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی، اظهار کرد: تاکنون اعطای تسهیلات به 637 واحد تولیدی با رقم 737 میلیارد تومان مصوب و بررسی اولیه برای 280 واحد توسط بانک های عامل انجام شده است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید