Performancing Metrics

آنچه بر سیاه پوستان آمریکا می گذرد مانند دهه 1960 است | اتاق خبر
کد خبر: 365366
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1395 - 15:51
سی ان ان:
شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' در گزارشی درباره ناآرامی های شهر 'میلواکی' که پس از قتل یک جوان سیاه پوست توسط پلیس آمریکا بروز کرده است، گفت: آنچه مردم آمریکا امروز در میلواکی شاهد آن هستند، یادآور حوادث دهه 1960 میلادی است.

 

اتاق خبر: نارآمی ها در شهر میلواکی پس از کشته شدن یک سیاه پوست به دست نیروهای پلیس در روز شنبه گذشته، وارد سومین شب خود شده است و مردم از این رفتار پلیس خشمگین و درمانده هستند.
'سی ان ان' گفت: تازه ترین تحقیقات نشان می دهد شهر میلواکی از جمله شهرهایی است که بیشترین شکاف نژادی بین جامعه سیاه پوست و سفید پوست در آن وجود دارد و شهر کاملا تقسیم شده است.
یکی از مسئولان این شهر گفته است: میلواکی بدترین شهر برای زندگی سیاه پوستان آفریقایی تبار آمریکاست.
'سی ا ن ان' در بررسی وضعیت به وجود آمده در میلواکی گفت: دوسال پیش (2014) چنین وضعیتی در شهر 'فرگوسن' رخ داد و اکنون این وضعیت در میلواکی تکرار شده است.
در تیراندازی پلیس شهر فرگوسن آمریکا در اوت 2014میلادی که در جریان آن 'مایکل براون' جوان 18 ساله و سیاه پوست آمریکایی کشته شد، ناآرامی و آشوب مدت ها این شهر را فرا گرفت که در نهایت منجر به مداخله گاردملی برای کنترل اوضاع این شهر شد.
'شارلی دورسی' افسر بازنشسته از اداره پلیس 'لس آنجلس' درمورد آنچه در شهر میلواکی درجریان است به سی ان ا ن گفت: هیچ مسئولیتی درمورد چنین تیراندازی هایی وجود ندارد.
این پلیس سیاه پوست و بزنشسته آمریکایی افزود: هیچ تنبیه و مجازاتی برای نیروهای پلیسی که مرتکب تیراندازی های بحث برانگیز می شوند، وجود ندارد.
وی در ادامه گفت: پلیس آمریکا بسیار قدرتمند است و می تواند فردی را که در مورد وی پیشداوری و ذهنیتی وجود دارد، بطور مداوم تحت مراقبت دهد تا سرانجام خطایی از او سربزند و بهانه ای برای بازداشت وی به دست آورد.
'پلیس در اغلب موارد این گونه افراد را در آخر هفته به زندان می اندازد که تا روز دوشنبه، به دلیل تعطیلی، امکان آزادی آنها وجود نداشته باشد. بدین ترتیب چنین فردی وارد سیستم قضایی و پلیس می شود و برای وی سوء سابقه درست می شود.'
مجری سی ان ان نیز گفت: مردم آمریکا با مشاهده حوادث این روزها (رفتار پلیس آمریکا با شهروندان سیاه پوست) تصور می کنند که به دهه 1960 میلادی بازگشته اند.
در دهه 1960 تبعیضات نظام مند و آشکاری علیه سیاه پوستان در مناطق مختلف آمریکا اعمال می شد، به گونه ای که بسیاری از مردم حتی به دلیل رنگ پوست شان اجازه حضور در برخی اماکن را نداشتند و بصورت علنی تحقیر می شدند.
سی ان ان گزارش داد: شهردار شهر میلواکی شب گذشته (دوشنبه) با اعلام ممنوعیت آمد و رفت، از والدین خواست تا نوجوانان خود را از آمدن به خیابان های این شهر پس از ساعت 10 شب منع کنند.
به گزارش رسانه های غربی طی دو روز اول ناآرامی ها در شهر میلواکی 31 نفر بازداشت و هشت افسر پلیس نیز مجروح شدند.
رسانه های غربی از مجروح شدن افراد غیرنظامی گزارشی نداده اند.
'اسکات واکر' فرماندار ایالت 'ویسکانسین' آمریکا روز گذشته به دلیل ادامه تنش و ناآرامی در شهر 'میلواکی' این ایالت، گارد ملی را فراخواند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید