Performancing Metrics

فرهنگ سازی و آموزش رویکرد اصلی پدافند غیرعامل | اتاق خبر
کد خبر: 365660
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 00:26
معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: نهادینه سازی، آموزش و فرهنگ سازی در جامعه از اولویت ها و رویکرد اصلی پدافند غیرعامل در کشور است.

اتاق خبر:مجتبی مولوی روز چهارشنبه در دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل رابط های دستگاه های اجرایی استان سمنان که سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، افزود : مفاهیم پدافند غیرعامل باید به صورت گسترده و دقیق در جامعه فرهنگ سازی و همگانی شود.
وی با بیان این که پدافند غیرعامل اصل پیش بینی و پیشگیری است، اظهار داشت : برای صیانت از ارزش های جامعه باید به جایگاه پدافند غیرعامل توجه ویژه داشت.
وی خاطرنشان کرد : صلح آمیزترین روش اداره کشور با استفاده از پدافند غیرعامل است و از این امر ضروری می توان برای حفظ ارزش های اجتماعی و فردی استفاده کرد.
معاون مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور یادآور شد : برای ارتقا و توسعه پایدار و افزایش ضریب امنیت کشور باید در تمام حوزه های پدافند غیرعامل برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.
مولوی تصریح کرد : پایداری و پویایی نظام به مطالعه دقیق و شناسایی و آگاهی داشتن تمام افراد جامعه از حوزه پدافند غیرعامل بستگی دارد.
وی با بیان این که پدافند غیرعامل تغییر شکل داده و دیگر در حوزه سنتی قرار ندارد، گفت : حوزه های جدید به وجود آمده باید شناسایی و ماهیت آن تبیین شود.
مولوی تصریح کرد : یکی از حوزه های جدید، فضای مجازی است که باید در این زمینه تهدیدهای موجود شناسایی و آسیب شناسی شود و برای رفع این معضلات باید برنامه ریزی های ضروری انجام شود.
وی اضافه کرد : از دیگر حورزه های نوین پدافند غیرعامل، پدافند زیستی، شیمیایی، کالبدی، پدافند اقتصادی و مردم محور است.
مولوی فعال سازی کمیته های پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی در تمام استان های کشور را امری ضروری دانست و افزود : برای تحقق اهداف این امر مهم، نیاز به هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی است.
وی از رابط های دستگاه های اجرایی، تمرین، رزمایش، ایجاد آمادگی، الزامی کردن پدافند غیرعامل و ملاحظات قانونی آن و شناخت دقیق ماهیت پدافند غیرعامل را خواستار شد.
معاون اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور افزود: پدافند غیرعامل یک امر حیاتی است و رابط های دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف و فرهنگ سازی این حوزه در جامعه وظیفه بزرگی را بر عهده دارند.
در این دوره آموزشی یک روزه، سردار غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور حضور داشت.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید