Performancing Metrics

گسترش آتش در کوه مله لرستان | اتاق خبر
کد خبر: 365664
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 00:59
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کوه مله در منطقه «طول کش» شهرستان پلدختر گسترش یافته وهمچنان ادامه دارد.

اتاق خبر:شیرزاد نجفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پلدختر افزود: این آتش سوزی که از ساعت 15 روز سه شنبه آغاز شده بود با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی، جوامع محلی، دهیاری ها و شوراهای اسلامی مهار شد ولی به علت سخت گذر بودن منطقه و وزش باد چند بار دیگر منطقه دچار آتش سوزی شد.
به گفته وی نیروهای منابع طبیعی به اندازه کافی در منطقه مستقر شده و بیش از یکصد نفر از اهالی روستاهای اطراف برای مهار آتش در منطقه حضور دارند.
نجفی افزود : امروز یک دستگاه بالگرد جهت خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان همچنین اظهار کرد: تاکنون از میزان خسارت وارده به جنگل ها و مراتع این منطقه دراثر آتش سوزی اطلاعی در دست نیست.
سالانه به طور متوسط 2 هزار و 600 هکتار اراضی جنگلی و مرتع استان دچار آتش سوزی حریق می شود.
43 درصد مساحت استان لرستان را جنگل، 25 درصد اراضی زراعی و 32 درصد مرتع تشکیل داده و بیشترین و کمترین اراضی ملی به ترتیب با 457 هزار و 730 هکتار در الیگودرز و 65 هزار و 604 هکتار در ازنا واقع شده است.
به ازای هر یکهزار هکتار جنگل و مرتع در دنیا یک محافظ فعالیت می کند که این تعداد در کشور و لرستان به ترتیب به ازای هر 13 هزار و 27 هزار هکتار است.
بنا بر اعلام مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، اعتبار مورد نیاز سالجاری برای مقابله با بحران آتش سوزی 102 میلیارد ریال و در برنامه بلند مدت ششم توسعه 163 میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید