Performancing Metrics

ویتنام برنامه گرامیداشت یک جنگ تاریخی با استرالیا را لغو کرد | اتاق خبر
کد خبر: 365836
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 21:29
ویتنام برنامه گرامیداشت پنجاهمین سالگرد یکی از پرهزینه ترین جنگ های استرالیا در نبردهای ویتنام را لغو کرد.

اتاق خبر: بیش از یکهزار نظامی کهنه کار استرالیا به همراه خانواده های خود برای گرامیداشت نبردی با عنوان 'لونگ تان' که قرار بود روز پنجشنبه در روستایی به همین نام در ویتنام برگزار شود، به این کشور سفر کرده اند.
نبرد 'لونگ تان' 18 اوت سال 1966 بین نیروهای نظامی استرالیا و ویتنام رخ داد که در آن 18 استرالیایی و صدها ویتنامی در مزارع کائوچو جان خود را از دست دادند.
به نوشته تارنمای روزنامه 'سیدنی مورنینگ هرالد'، 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت ویتنام توصیه کرده است اجازه برگزاری این مراسم را نمی دهد.
به گفته وی، یک گروه رسمی از جمله سفرای استرالیا و نیوزیلند یک تاج گل را در محل برگزاری این مراسم قرار می دهند و تنها گروه کوچکی از استرالیایی ها امکان دسترسی به مکان برگزاری مراسم را دارند.
'جولی بیشاپ' در بیانیه ای اعلام کرد که دولت از این تصمیم ویتنام که در آستانه برگزاری مراسم این روز اتخاذ شده است احساس ناامیدی می کند.
استرالیا در فاصله سال های 1962 تا 1973 میلادی بیش از 60 هزار نیروی نظامی در ویتنام مستقر کرد که از این تعداد 521 نفر کشته شدند.
دولت ویتنام اعلام کرده است به این دلیل نسبت به لغو برگزاری این مراسم تصمیم گیری کرده است که شمار زیادی از استرالیایی ها برای حضور در مراسم این روز وارد این کشور شده اند.
ویتنام برای چند دهه اصرار داشت تنها یک گروه 30 الی 40 نفره در مراسم بزرگداشت این روز تاریخی شرکت کنند، اما امسال بیش از سه هزار نفر برای حضور در این مراسم خود را به ویتنام رساندند.
اگرچه ویتنام با استناد به آنچه که در روزهای پس از این جنگ رخ داده است، خود را پیروز این میدان می داند، اما برخی تحلیلگران بر این باورند که حزب کمونیست ویتنام مایل نیست تا کشته شدن سربازان این کشور در مصاف با استرالیایی ها را برای خود به عنوان یک شکست تلقی کند.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید