Performancing Metrics

خداحافظی تیم ملی والیبال ایران با المپیک | اتاق خبر
کد خبر: 365843
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 09:48
تیم ملی والیبال ایران که برای نخستین بار در المپیک حضور پیدا کرده و از مرحله مقدماتی نیز صعود کرده بود در دیدار برابر تیم ملی ایتالیا شکست خورد تا از رسیدن به جمع چهار تیم برتر بازماند.

اتاق خبر: تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا بامداد روز پنجشنبه دیدار خود را در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای المپیک برگزار کردند که در پایان تیم ایتالیا ۳ بر صفر پیروز شد. این تیم با امتیازات ۳۱ بر ۲۹، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

شروع غافلگیر کننده در ست نخست
تیم ایران در این بازی با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، شهرام محمودی و مهدی مرندی (لیبرو) به میدان رفت. سرویس های خوب تیم ایران در شروع ست نخست باعث شد تا تیم کشورمان اجازه ندهد ایتالیا بر بازی مسلط شود.

تا امتیاز ۱۰ همه چیز برابر پیش رفت اما دو سرویس خوب از قائمی و اشتباه در خط حمله ایتالیا، تیم ایران را ۱۲ بر ۱۰ پیش انداخت تا سرمربی ایتالیا تقاضای تایم اوت کند. بعد از آن همه چیز برابر پیش رفت. دو تیم تا امتیاز ۲۰ مساوی پیش رفتند و حساسیت را به اوج خود رساندند.

بلنجینی سرمربی ایتالیا، وقتی تیم ایران زودتر به  امتیاز ۲۲ رسید تقاضای تایم اوت کرد و در ادامه برابری در امتیاز ۲۴ رقم خورد. ایتالیا با دفاع زایتسف امتیاز ۲۵ را کسب کرد و این بار لوزانو تایم اوت گرفت. دو تیم در این ست نفسگیر در امتیاز ۲۸ نیز برابر شدند. ایتالیا زودتر به امتیاز ۲۹ رسید و در ادامه برتری ۳۱ بر ۲۹ را ثبت کرد.

ایتالیا بر بازی مسلط شد
در ابتدای ست دوم محمد موسوی دو بار زایتسف را دفاع کرد تا روحیه خوبی به تیم ایران تزریق کند. دو تیم تا امتیاز ۵ برابر رفتند که زایتسف با دو امتیاز سهمگین شرایط را به سود ایتالیا تغییر داد اما بازیکنان کشورمان با توپگیری و دفاع روی تور با این تیم برابر شدند.

ایتالیا که بیشتر به توپ های بلند و اسپک های زایستف و خوانتورنا چشم دوخته بود با دفاع خوب تیم ایران مواجه شد و تا امتیاز ۱۵ سماجت شاگردان لوزانو را در امتیازگیری حس کرد اما سه امتیاز متوالی از این تیم برتری ۱۸ بر ۱۵ لاجوردی پوشان را به دنبال داشت.

لوزانو در ادامه تغییراتی ایجاد کرد و میرزاجانپور را به میدان فرستاد با این حال دریافت تیم ایران در این لحظات خوب نبود و ایتالیا ۲۲ بر ۱۸ پیش افتاد. در نهایت این ست روی اشتباهات تیم ایران با برتری ۲۵ بر ۱۹ ایتالیا خاتمه یافت.

تغییرات بی ثمر لوزانو
لوزانو در ست سوم تغییراتی را در ارنج تیم کشورمان ایجاد کرد. غفور و میرزاجانپور در این ست از ابتدا به میدان رفتند. ایتالیا دو امتیاز پیشی گرفت اما تیم ایران در امتیاز ۴ با این تیم برابر شد. از امتیاز ۸ بود که ایتالیا فشار را روی تیم ایران بیشتر کرد و چندین امتیاز متوالی کسب کرد.

لوزانو بار دیگر تعویض هایی را انجام داد اما ایتالیا با توپگیری عالی و استفاده از توپ های برگشتی ۱۴ بر ۱۰ پیش افتاد. تیم ایتالیا در ادامه سرویس های خوبی را روانه زمین ایران کرد که با دریافت های خوبی همراه نشد و همین باعث شد این تیم فاصله را افزایش دهد.

بازیکنان کشورمان وقتی اختلاف را ۷ امتیاز دیدند تقریبا بازی را از دست رفته تلقی کردند و ایتالیا با آرامش خاطر امتیازات پایانی را نیز کسب کرد و این ست را ۲۵ بر ۱۷ از آن خود کرد تا بازی را ۳ بر صفر پیروز شود و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

پیش تر تیم های روسیه و آمریکا با برتری مشابه ۳ بر صفر مقابل کانادا و لهستان راهی نیمه نهایی شدند. برزیل و آرژانتین آخرین بازی این مرحله را برگزار می کنند.

منبع: مهر

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید