Performancing Metrics

وعده ها عملی نشود نتیجه شنای ایران در 2020 تکرار خواهد شد | اتاق خبر
کد خبر: 365943
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 10:51
نسیمی شاد:
تنها شناگر المپیکی کشور از حس خود در ریو گفت و تاکید کرد: اگر وعده ها عملی نشود نتیجه شنای ایران در 2020 تکرار می‌شود.

اتاق خبر: آریا نسیمی شاد در گفت و گو با ایسنا، حضور در المپیک را تجربه خوبی ارزیابی و تصریح کرد: با بزرگان، شنا کردن حس جالبی بود، دیدن آنها از نزدیک، نحوه گرم کردن و تمرین کردن آن‌ها حس بسیار خوبی بود. چیز های بسیاری از آن‌ها آموخته‌ام و نتیجه بدی در ریو کسب نکردم.

نسیمی شاد به حضور خود در سه مسابقه اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: دوست داشتم رکورد ملی را بزنم ولی با توجه به اینکه در سه ماه اخیر در دو مسابقه گذشته نتواسته بودم رکورد را بزنم احتمال می‌رفت که نتوانم در ریو رکورد ملی  را ارتقا دهم.

او دلیل شکسته نشدن رکورد ملی را اینگونه تشریح کرد: در رشته ورزشی شنا در سال حداکثر شناگر  دو بار به اوج آمادگی خود می‌رسد در حالی که در سه ماه اخیر، یک بار فروردین ماه در رقابت های دبی، یک بار در رقابت‌های مجارستان برای رسیدن به اوج آمادگی تلاش کردم. در رقابت‌های المپیک نیز به سطح کامل آمادگی دست نیافتم به همین دلیل شکسته نشدن رکورد ملی پیش بینی می شد.

وی بعد از بازگشت از رقابت های مهم المپیک درباره آینده شنا ایران گفت: صحبت هایی شده است بر این مبنا که مسابقات خارجی و اردو های بیش‌تری را برای ملی‌پوشان تدارکات خواهند دید. اگر تعداد اردوها و مسابقات تدارکاتی افزایش یابد به احتمال زیاد من و سایر شناگران نتایج بهتری را کسب خواهیم کرد. در غیر اینصورت اگر شرایط همینگونه ادامه یابد، که مانند سایر المپیک‌ها  گذشته در پایان مسابقات قول‌ها داده شود ولی امکانات و وعده ها عملی نشود نتایج تکرار خواهد شد. امیدوار هستم این بار شرایط تغییرات کند.

شناگر المپیکی کشور قاطعانه بیان کرد: به شنا ادامه خواهم داد ولی اگر شرایط و امکانات فراهم شود توانایی کسب نتایج خوب را خواهم داشت در غیر اینصورت خیر.

مایکل فلپس شناگر اسطوره ای آمریکایی برای نخستین بار در سن 15 سالگی تجربه حضور در المپیک را به دست آورد و عنوان بهتر از پنجمی را کسب نکرد اما با حمایت هایی که از او صورت گرفت توانست در المپیک‌های بعد یکی پس از دیگری مدال های طلا را درو کند. نسیمی‌شاد انتظارات از خود و مسئولین را اینگونه تشریح کرد:" انتظارم از خودم این است در المپیک 2020 با کسب ورودی A در المپیک حاضر شوم، از مسئولان نیز انتظار دارم امکانات و نیاز های من برای رسیدن به هدفم را تامین کنند. و اگر این شرایط فراهم نشود به خود مسئولین بستگی دارد".

استخر استاندارد نخستین و ابتدایی ترین نیاز شناگران است که بار ها و بار ها از سوی شناگران مطرح می شود و نسیمی شاد در این باره گفت: "از زمانی که شنا را آغاز کردم در  مشهد در حال ساخت یک استخر بو ده‌اند که تا به امروز هنوز کار ساخت آن به اتمام نرسیده است. شاید حداکثر 2 ماه برای اتمام کار نیاز باشد. پیمانکار منتظر پول است تا بقیه کار را انجام دهد. شاید حدود 800 میلیون نیاز باشد برای اتمام کار و امیدوار هستم این اتفاق رخ دهد".

کشور آمریکا در پایان رقابت های شنا در المپیک ریو از 34 مدال توزیع شده در رشته شنا 16 مدال طلا کسب کرد و نسیمی شاد بیان کرد: آمریکا  تنها در رشته شنا 16 مدال طلا در ریو کسب کرد، یک مدال بیشتر از کل مدال‌های تاریخ کاروان ایران در المپیک بدست آورد. برای کسب موفقیت در شنا نخستین و مهم‌ترین کاری که باید انجام شود این است که استخرها در اختیار هیات‌ها قرار گیرند تا بتوانیم کار پایه‌ای انجام دهیم. سپس زیر ساختها را فزایش دهیم، تعدا استخرهای استاندارد در تمام استان‌های کشور بسیار کم است. استان خراسان که استان نخست شنا است استخر استاندارد در اختیار ندارد.

او در ادامه افزود: علم مربیان نیز باید به روز شود تا با علم روز دنیا پیش رویم. تعداد اردو ها و مسابقات تدارکاتی نیز باید افزایش پیدا کند.

رقابت های قهرمانی آسیا ژاپن در پیش است و نخستین مرحله اردو برای این رقابت ها آغاز شده است و نسیمی شاد درباره ورود به اردوی تیم ملی گفت: در رقابت های قهرمانی کشور شرکت می کنم و سپس مشخص می شود وارد اردو می شوم یا خیر.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید