Performancing Metrics

اهتمام دولت برای اتمام و بهره برداری از بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب | اتاق خبر
کد خبر: 365999
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 17:35
استاندار کردستان از بهره برداری چند پروژه تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: یکی از اولویت های اصلی اتمام بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سقز، به اهتمام دولت برای اتمام بزرگراه کرمانشاه- میاندواب اشاره کرد و گفت: این طرح بعنوان کریدور شمال- جنوب، آسیای میانه، ترکیه و شمال عراق و شمال غرب کشور را به جنوب کشور و خلیج فارس متصل می کند.

وی به کمبود اعتبارات دولتی و لزوم توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی اشاره و آسفالت بزرگراه سقز- صاحب در سالجاری اشاره کرد و گفت: حل مشکلات مسکن مهر تا پایان سال، افتتاح کنارگذر سقز- بوکان تا پایان شهریورماه ۹۵، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت فاضلاب محلات قوخ و تازآباد، اختصاص ۳ میلیارد کمک به شهرداری سقز و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری صاحب اجرایی و عملیاتی می شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان جهت عملیات عمرانی و ساخت سد چراغ ویس هزینه شده است، گفت: ۵۰ میلیارد بودجه و اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این سد لازم است، که امید است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: با آبگیری از این سد  آب شرب شهری ۳۳۰ هزار نفر تا ۲۵ سال آینده تامین می شود و همچنین ۵۰۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی تحت آبیاری این سد قرار خواهند گرفت.

زاهدی با بیان اینکه باید شرایط اساسی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فراهم نمود، گفت: از ۵ سرمایه گذار خارجی در استان کردستان ۳ سرمایه گذار خارجی در شهرستان سقز مشغول اجرای طرح و پروژه ها هستند و باید این روند که ادامه و تقویت شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید