Performancing Metrics

ترامپ: اوباما دروغ گفته است | اتاق خبر
کد خبر: 366045
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 00:05
با اشاره به جزییات پرداخت 400 میلیون دلار به ایران
نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما را به دروغ‌گویی درباره‌ ماجرای پرداخت بدهی واشنگتن به تهران متهم کرد.

ترامپ

به گزاش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش روی آمریکا در یک سخنرانی انتخاباتی دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را به دروغ‌گویی درباره‌ پرداخت 400 میلیون دلار پول نقد به ایران متهم کرد و این کار را باج دادن خواند.

وی گفت: ما اکنون از آن‌چه وزارت امور خارجه اعلام کرد، می‌دانیم که رئیس‌جمهور اوباما درباره‌ 400 میلیون دلار پول نقدی که به ایران فرستاد دروغ گفته است. او گفت که این پول برای آزادی گروگان نبوده اما در حقیقت بوده است.

ترامپ که به اظهارات غیر معقول و جنجال‌برانگیز خود شهرت دارد، افزود: او گفت که ما باج نمی‌دهیم اما خود این کار را کرد.

وی آشکارا و با وقاهت درباره‌ گروگان‌ها دروغ گفت، همان‌طور که درباره‌ طرح خدمات درمانی‌اش دروغ گفته بود. اوباما با این کار تمام شهروندان آمریکایی خارج از کشور، حتی نیروهای نظامی را در خطر قرار داد. هیلاری کلینتون (رقیب انتخاباتی ترامپ) معمار سیاست‌های اوباما در قبال ایران است و همین خود دلیل دیگری است که وی هرگز نمی‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این کشور تا زمانی که از آزادی شهروندان آمریکایی در ایران اطمینان پیدا نکرد، اجازه نداد این 400 میلیون دلار به ایران اتنقال یابد و این کار را برای حفظ فشار بر ایران انجام داد.

تهران و واشنتگن در ماه ژانویه هم‌زمان با آزادی چهار شهروند آمریکایی در ایران اعلام کردند که برای حل یک مناقشه قدیمی میان دو کشور بر سر قرارداد خرید تسلیحات از آمریکا مربوط به پیش از انقلاب اسلامی بر سر پرداخت 1.7 میلیارد دلار به یاران توافق کرده‌اند که 400 میلیون دفار از آن اصل مبلغی است که ایران پیش از 1979 برای خرید تسلیحات به آمریکا پرداخت کرده اما واشنگتن پس از وقوع انقلاب از اجرای آن سر باز زد و مابقی سود این پول است که در طول این سال‌ها در بانک‌های آمریکایی بود.

مقامات آمریکا پس از انتشار اخباری مبنی بر این‌که پرداخت پول به ایران در ازاء آزادی زندانیان آمریکایی بوده است، ضمن رد این ادعاها تاکید کردند که این دو مسائلی کاملا مجزا و مستقل بوده‌اند که از طریق مذاکراتی جداگانه حل و فصل شده‌ است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید