Performancing Metrics

با یک درصد افزایش تولید میادین مشترک ۸/۵ میلیارد دلار منفعت نصیب کشور می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 366461
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 23:15
نماینده لنگرود:
نماینده مردم لنگرود اظهار کرد: اگر ما یک درصد ظرفیت برداشت به میادین مشترک اضافه کنیم ۸/۵ میلیارد دلار به درآمد ناشی از تولید اضافه می‌شود و هر یک دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت شش دلار عاید کشور می‌کند.

اتاق خبر: مهرداد بائوج لاهوتی  در  نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما اگر امروز در بخش نفت سرمایه‌گذاری نکنیم فردا نمی توانیم سرمایه‌گذاری کنیم و در میادین مشترک طرف های خارجی با قدرت و سرعت پیش می‌روند که باید به این موضوع توجه کنیم.

وی افزود:  ما نباید وزارت نفت را دچار چالش کنیم و باید در تصمیم گیری دقت کنیم اما باید توجه کنیم اگر در قراردادهای نفتی اشکالی وجود دارد باید برطرف شود. هم‌چنین ما در برنامه ششم توسعه برای رسیدن به رشد ۸ درصد نیاز به ۷۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم که از این میزان ۱۶۰ هزار میلیارد آن سرمایه‌گذاری خارجی است و این یعنی ۲۲.۵ درصد از این ۷۲۰ هزار میلیارد تومان سهم سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، افزود: صحبت من با استیضاح کنندگان این است که اگر برداشتن آقای فانی مشکل آموزش و پرورش را حل می‌کند آن را استیضاح کنید. والله اینگونه نیست. هر وزیری که در این وزارتخانه بر سر کار باشد؛ ما در آموزش و پرورش مشکل اقتصاد داریم و باید با کمک هم مشکل اقتصاد این وزارتخانه را حل کنیم.

وی در بخش پایانی  صحبت های خود با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: من از وزیر جهاد کشاورزی رضایت ندارم  و در روز رای اعتماد نیز به عنوان مخالف این را گفتم که مگر می‌شود یک مهندس عمران راس  وزارت کشاورزی باشد و الان نیز به عملکرد شما نیز انتقاد دارم.

لاهوتی افزود: شما درست در فصل برداشت برنج به دنبال ارزان کردن برنج هستید و واقعا خدا نمی بخشد کسی را که امروز به کشاورزی کشور لطمه وارد می‌کند و وزیری که نمی‌تواند کشاورزی کشور را اداره کند، نباید در سر مسئولیت خود بماند.

وی افزود:‌ مطالبات صیادان و کشاورزان هنوز پرداخت نشده و این مشکل به مشکلات گذشته این مردم اضافه شده است و بیمه کشاورزی و سایر مسائل نیز لاینحل باقی مانده که باید مسئولین پاسخگوی این اتفاق باشند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید