Performancing Metrics

رضایی:نتایج کشتی آزاد بسیار خوب بود | اتاق خبر
کد خبر: 366787
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 08:54
با ناداوری نگذاشتند یزدانی به مدال المپیک برسد
دارنده مدال نقره المپیک آتن عملکرد کشتی آزاد ایران در رقابت‌های المپیک را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: ناداوری باعث شد یزدانی به مدال المپیک نرسد و وداع تلخی با این رقابت‌ها داشته باشد.

علیرضا رضایی و رسول خادم

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علیرضا رضایی درباره کسب مدال نقره المپیک 2016 توسط کمیل قاسمی سنگین‌وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران اظهار کرد: جا دارد به خاطر کسب این موفقیت بزرگ به کمیل قاسمی، کادر فنی تیم ملی، جامعه کشتی و همین‌طور خانواده این کشتی‌گیر صمیمانه تبریک بگویم.

دارنده مدال نقره المپیک آتن در سنگین‌وزن کشتی آزاد ایران افزود: کمیل قاسمی در المپیک قبل هم مدال برنز این وزن را به دست آورد و خوشحالم که توانست در المپیک ریو رنگ مدالش را بهتر کند و به نقره سنگین‌وزن المپیک برسد. او با این مدال دست به کار بزرگی زد و توانست عنوان پرافتخارترین سنگین‌وزن کشتی ایران را از آن خود کند که این موضوع نشان از توانایی بالای این کشتی‌گیر محجوب و فنی دارد.

وی با بیان اینکه قاسمی در مبارزه مقابل کشتی‌گیر عنوان‌دار گرجستانی به خوبی برنامه کادر فنی را پیاده کرد و توانست به برتری برسد، تصریح کرد: قاسمی قبلاً مقابل این کشتی‌گیر شکست خورده بود اما این بار بسیار هوشیار، با درایت و با برنامه کشتی گرفت و نشان داد که از چه سطح بالایی برخوردار است و حتی شایسته مدال طلای المپیک است.

رضایی درباره شکست کمیل قاسمی مقابل طاها آکگل ترک در دیدار فینال نیز گفت: به اعتقاد من او نتوانست به خوبی برنامه مربیانش را اجرایی کند. البته حریف ترک بهترین سنگین‌وزن دنیاست و کسب سه مدال پیاپی در جهان و المپیک نشان از توانایی بالای این کشتی‌گیر ترکیه‌ای دارد. او با آمادگی بسیار بالا و مسلط کشتی گرفت البته کمیل هم کم‌کاری نکرد اما معتقدم اگر مانند مبارزه مقابل کشتی‌گیر گرجستانی کشتی می‌گرفت قطعاً روند کشتی به این شکل پیش نمی‌رفت و می‌توانست بهتر نتیجه بگیرد.

سخنگوی سابق فدراسیون کشتی درباره ارزیابی کلی خود از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های المپیک ریو خاطرنشان کرد: عملکرد آزادکاران را بسیار خوب و مثبت دیدم مخصوصاً در روز نخست این رقابت‌ها که حسن یزدانی جوان انصافا دلاورانه کشتی گرفت و توانست در دیدار فینال حریف روس را از پیش رو بردارد. البته حسن رحیمی هم در وزن 57 کیلوگرم بسیار خوب کار کرد و ارزش مدال برنز او کمتر از مدال طلا نیست. همین مدال برنز هم نشان از توانایی‌های بالای رحیمی دارد و بسیار ارزشمند است.

رضایی با اشاره به حذف میثم نصیری و علیرضا کریمی در اوزان 65 و 86 کیلوگرم المپیک گفت: نصیری مقداری ضعیف ظاهر شد چراکه او تجربه خاصی نداشت و برای اولین بار در یک رویداد بزرگ شرکت می‌کرد هرچند او طلای آسیا را در کارنامه خود دارد اما نمی‌توان سطح مسابقات قهرمانی آسیا را با المپیک مقایسه کرد. او کشتی‌گیر بسیار خوبی است و قطعاً با تلاش بیشتر به شرط اینکه سطح کشتی خود را بالاتر ببرد می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد.

وی افزود: علیرضا کریمی هم در وزن 86 کیلوگرم کم‌تجربگی کرد هرچند حریف آمریکایی او بسیار خوب و جزو بهترین‌های جهان است کمااینکه دیدیم در نهایت به مدال برنز المپیک رسید. کریمی آینده بسیار خوب و درخشانی دارد و انشاءالله با ممارست بیشتر در تمرینات و برطرف کردن نقاط ضعف خود می‌تواند یکی از بهترین‌های جهان در وزن خود باشد البته او به لحاظ روحی و روانی باید خیلی بیشتر روی خود کار کند و از لحاظ فنی نیز قابلیت‌هایش را افزایش دهد تا بتواند در میدان‌های بزرگ مقابل قدرت‌های دنیا نمایش خوبی داشته باشد.

رضایی با اشاره به حق‌خوری مسلم در قبال رضا یزدانی آزادکار وزن 97 کیلوگرم کشتی ایران در دیدار مقابل حریف آذربایجانی گفت: متاسفانه داوران امتیاز مسلم او را ندادند و واقعاً کاری کردند که هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشند. همه دیدند که چطور حق رضا یزدانی خورده شد و نگذاشتند که او به پیروزی برسد. یزدانی شایسته رسیدن به مدال المپیک بود و متاسفم که او علی رغم شایستگی زیاد و زحمت‌های فراوانی که با وجود مصدومیت شدید کشید نتوانست به مدال المپیک برسد و وداع تلخی با این رقابت‌ها داشت.

سنگین‌وزن سابق کشتی آزاد ایران با اشاره به مصدومیت شدیدی که چند ماه پیش گریبان‌گیر یزدانی شد، گفت: او بسیار باتعصب و جنگنده کشتی گرفت و حساب‌شده مقابل رقبایش به روی تشک رفت. یزدانی کاملا در چارچوب برنامه کادر فنی حرکت کرد و توانست در مجموع عملکرد خوبی داشته باشد اما با ناداوری که در حق او شد به حقش نرسید. به اعتقاد من او مقابل حریف آذربایجانی بازنده نبود بلکه داوران او را شکست دادند.

وی در ادامه درباره عملکرد ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک ریو خاطرنشان کرد: جدا از نتیجه‌ای که تیم ملی کشتی فرنگی ما در المپیک لندن گرفت و یک استثنا بود اگر به سایر نتایج کشتی فرنگی ایران در المپیک‌ها نگاه کنیم می‌بینیم که نتیجه چندان بدی هم به دست نیاورده است. البته توقعات از کشتی فرنگی ایران بیش از اینها بود و انشاءالله با حضور جوانان باانگیزه و پرتلاش در ترکیب تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران شاهد درخشش بیشتر کشتی ایران در رقابت‌های آینده باشیم.

دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان درباره نامه اعتراض فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی در قبال ناداوری‌ انجام شده در کشتی رضا یزدانی گفت: ما باید به حدی توانمندی داشته باشیم تا حرف‌های ما را جدی بگیرند. اگر داور هم مغلوب شود دردی هم از ما دوا نمی‌کند. حل این موضوع نیاز به زمان دارد و باید به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود تا در المپیک‌های بعدی حق ورزشکاران ما را نخورند. البته باید بر این نکته تاکید کنم که کشتی‌گیران ما هم باید بدانند به حدی به توانایی فنی و انگیزشی برسند که مقابل حریفانشان قدرتمندانه و با تمام توان مبارزه کنند تا دیگر کار به داوری کشیده نشود.

رضایی در پایان درباره دلایل استعفای خود از فدراسیون کشتی و دوری از این رشته گفت: این موضوع یک مساله درون‌خانوادگی بود که لزومی ندارد دلایل آن گفته شود. من هیچ‌وقت از کشتی جدا نبودم و نخواهم بود و همیشه در کنار کشتی هستم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید