Performancing Metrics

بازار سکه نزولی شد | اتاق خبر
کد خبر: 367107
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 11:17
انواع سکه در بازار آزاد طی یک هفته اخیر با روند نزولی همراه شده است؛ به طوری که سکه تمام بهار طرح جدید در این بازه زمانی با ۸۰۰۰ تومان کاهش روبرو شد.

اتاق خبر: سکه تمام طرح جدید اواخر هفته گذشته در مرز یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان قرار داشت که در روزهای بعد به یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان و در نهایت به یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان رسید.

همچنین سکه تمام طرح قدیم در همین بازه زمانی روند نسبتا مشابهی داشت و از یک میلیون و ۱۱۹ هزار تومان به یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان کاهش یافت تا ۴۰۰۰ تومان کاهش را در یک هفته اخیر پشت سر بگذارد.  

در میان انواع دیگر سکه، نیم سکه در همین دروه زمانی ۲۰۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. در اواخر هفته گذشته نیم سکه ۵۶۲ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد و در بازار دیروز به ۵۶۰ هزار تومان رسید.

کاهش نرخ ۲۰۰۰ تومانی برای ربع سکه نیز در یک هفته اخیر قابل مشاهده است. ربع سکه نیز در این بازه زمانی از ۲۹۲ هزار تومان به ۲۹۰ هزار تومان کاهش یافت.

اما سکه گرمی با تغییری همراه نشد و از یک هفته پیش تا کنون با نرخ ۱۸۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

اما کشتی آرای - رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - در مورد نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی عنوان کرد که در هفته‌  گذشته شاهد نوسان عادی قیمت طلای جهانی بودیم و همین عامل باعث شد در مدت یک هفته‌ گذشته شاهد تغییرات زیادی در بازار سکه و طلا در ایران نباشیم.

به گفته وی، علت این نوسانات عادی، تغییرات جزئی در مورد قیمت ارز و نیز مباحث مربوط به عرضه و تقاضا بود؛ بنابراین اتفاق خاصی در بازار طلا و سکه رخ نداده و هفته تقریبا آرامی را پشت سر گذاشتیم.

همچنین پیش‌بینی کشتی آرای درباره قیمت طلا و سکه در هفته جاری، ثبات قیمت‌هاست.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید