Performancing Metrics

طب سنتی به عنوان یک میراث باید تقویت شود | اتاق خبر
کد خبر: 367273
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 14:57
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طب سنتی اشکالات را به همراه دارد، گفت: طب سنتی به عنوان یک میراث باید تقویت شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  ایسنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح سلامتکده طب سنتی بیرجند، گفت: این سلامتکده اقدام ارزنده‌ای است و در مکانی مناسب راه‌اندازی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طب سنتی ساماندهی مناسبی ندارد، گفت: باید زیر ساخت مناسبی برای این میراث ملی در کشور ایجاد شود.

هاشمی با بیان اینکه طب سنتی اشکالات را نیز به همراه دارد، تصریح کرد: طب سنتی به عنوان یک میراث باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه این سلامتکده می‌تواند برای منطقه اشتغال‌زایی خوبی ایجاد کند، ادامه داد: این سلامتکده می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌های درمان بیماران کمک کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در طب سنتی سوء رفتارهایی نیز وجود دارد، اما اگر اصل آن را بپذیریم به طور یقین سوءاستفاده‌ها را نیز می‌توان اصلاح کرد.

هاشمی اظهار کرد: کسانی که در خدمات‌دهی این نوع از طب مبادرت می‌ورزند باید شناسامه‌دار شوند.

وی با اشاره به فعالیت هشت دانشکده‌ طب سنتی در کشور، افزود: طب سنتی باید از لحاظ کیفی نیز توسعه یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان طب سنتی در کشور باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: دوره‌های یادگیری طب سنتی باید کوتاه‌تر شود، چراکه به متخصصان این طب در کشور نیاز داریم.

هاشمی ادامه داد: طب سنتی در پیچ و خم ادارات مرتبط با طب مدرن است و از این نظر با مشکل مواجه شده بنابراین باید مرکزی روبروی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات طب سنتی ایجاد شود تا بررسی مشکلات در زمان کوتاه‌تری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج طب سنتی باید در قالب لایحه به مجلس پیشنهاد شود و تا پایان دولت رونق بیشتری به خود بگیرد و از تخلفات احتمالی پیشگیری شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید