Performancing Metrics

دو اثر انگلیسی نویسندگان ایران در نمایشگاه کتاب چین عرضه نشد | اتاق خبر
کد خبر: 367309
تاریخ انتشار: 4 شهریور 1395 - 20:33
- مسئول غرفه ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب چین اعلام کرد که از میان بیش از 300 عنوان کتاب عرضه شده در این دوره که 60 مورد آن ترجمه آثار نویسندگان کشورمان است، دو اثر عرضه نشد.

اتاق خبر: «غلامرضا نوعی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پکن اظهار داشت که انتشار اخبار مربوط به جمع آوری دو نسخه کتاب ترجمه شده نویسندگان ایرانی در طول برگزاری نمایشگاه بین المللی پکن به شکلی که رسانه ها مطرح کرده اند، نیست.
او گفت که موضوع جمع آوری این دو اثر توسط ماموران سانسور چین، آنطور که رسانه ای شده صحت ندارد.
وی یادآور شد: موضوع به یک روز قبل از شروع نمایشگاه بیست و سوم در پکن مربوط می شود که دست اندرکاران چینی توصیه کردند بهتر است کتابهای «من قاتل پسرتان هستم» نوشته احمد دهقان و «دموکراسی یا دموقراضه» نوشته مهدی شجاعی عرضه نشود.
مسئول غرفه ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب چین همچنین گفت در این دوره 60 عنوان کتاب ایرانی که در کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس، مالزی، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، چین، نروژ، هنگ کنگ، لهستان، تایلند، تایوان، ترکیه، دانمارک، فلسطین و هند چاپ شده اند عرضه شده است.
وی با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و چین یادآور شد که این توصیه طرف چینی قبل از برپایی نمایشگاه مطرح و با توجه به مناسبات خوب دو کشور پذیرفته شد.
نوعی یادآور شد که چنین موضوعی در همه نمایشگاههای بین المللی اتفاق می افتد و مورد تازه ای نیست، اما اینکه این موضوع به شکلی غیرواقعی بزرگنمایی شود غیرمنصفانه است.
وی اضافه کرد: براساس قوانین و مقررات هر نمایشگاهی برخی آثار در هر کشور قابل عرضه نیستند. در نمایشگاه تهران نیز این قوانین ساری و جاری است.
مدیر بخش خارجی موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به ناشر کتابهای یاد شده اشاره کرد که توسط یک ایرانی در کشور انگلیس ثبت شده و اقدام به ترجمه کتابهای نویسندگان مختلف دنیا از جمله ایرانی ها می کند و این دو کتاب نیز ترجمه همین موسسه است.
بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب چین که از دیروز چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرده و تا هفتم شهریور ماه جاری ادامه دارد، در فضایی به مساحت 78 هزار و 600 متر مربع برپا شده است.
در این دوره بالغ بر 2 هزار و 704 ناشر چینی و بین المللی بیش از 270 هزار اثر و کتاب خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.
ناشران کشورمان در این دوره از نمایشگاه دارای دو غرفه هستند که با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین، موسسه نمایشگاهی فرهنگی کشورمان و جامعة المصطفی در سالن E2 برپا شده است.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید