Performancing Metrics

کمک 138 میلیون دلاری آمریکا به سودان جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 367359
تاریخ انتشار: 5 شهریور 1395 - 03:58
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به دو کشور کنیا و نیجریه در اظهاراتی از کمک 138 میلیون دلاری این کشور به سودان جنوبی خبر داد.

اتاق خبر: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به دو کشور کنیا و نیجریه در سخنانی گفت: این کشور در راستای کمک به حل مشکل سودان جنوبی، آماده ارسال کمک های انسان دوستانه به سودان جنوبی، ارزش تقریبی 138 میلیون دلار است.
جان کری تصریح کرد: حضور نظامی آمریکا در سودان جنوبی می تواند موجب توقف خشونت های سیاسی و حملات مسلحانه در این کشور شود.
اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که به گفته ناظران منطقه ای، حضور نظامی آمریکا در قاره آفریقا، موجی از بی ثباتی و نا امنی را به دنبال داشته است.
بر اساس اعلام ناظران منطقه ای، با افزایش موج حملات مسلحانه در سودان جنوبی و بروز مشکلات گوناگون اقتصادی دراین کشور، سفر مداخله جویانه کری با موجی از انتقادات از سوی نهاد های مدنی و اجتماعی مواجه شده است.
با تداوم درگیری های خشونت آمیز در سودان جنوبی که تاکنون 300 نفر کشته بجای گذاشته، یکی از سخنگویان ارتش آمریکا اعلام کرد که واشنگتن 40 نفر از نیروهای خود را به منظور حفاظت از کارکنان سفارتخانه این کشور به جوبا پایتخت سودان جنوبی اعزام کرده است.
مولی فی سفیر آمریکا در سودان جنوبی با تایید این خبر درگفت و گو با مسئولین کمیته ویژه سازمان ملل در سودان جنوبی هدف از اعزام این نیروها را علاوه بر محافظت از جان کارکنان باقی مانده سفارت آمریکا و تامین کمک های انسان دوستانه برای آوارگان سودان جنوبی، ایجاد تسهیلات برای آمریکایی هایی عنوان کرد که قصد خروج از جوبا را دارند.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد درگیری های اخیر که از هفته گذشته در سودان جنوبی آغاز شد تاکنون هزار نفر از مردم این کشور آواره کرده است.
برهمین اساس این نخستین باری است که دامنه درگیری های پراکنده اخیر به پایتخت سودان جنوبی گسترش پیدا کرده و نگرانی های شدیدی را نسبت به احتمال شدت گرفتن این درگیری ها وگسترش آن به نقاط دیگر این کشور بوجود آورده است.
براساس این گزارش، کری در کنیا در نشست منطقه ای «امنیت و مقابله با جنگ داخلی» که با حضور وزرای خارجی کشورهای کنیا، اوگاندا، سودان جنوبی، سودان، جیبوتی، تانزانیا، سومالی و اتیوپی برگزار شد، شرکت کرد.
براساس این گزارش، مقابله با تشدید تنش های سیاسی در سودان جنوبی و مسایل مربوط به انتقال قدرت در سومالی از اهداف این نشست منطقه ای عنوان شده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، جان کری پیش از این نشست، با اوهوروکنیاتا رئیس جمهور کنیا دیدار و گفت وگو کرد.
درهمین خصوص، تارنمای خبری ' یو اس نیوز' در گزارشی با اشاره به سفر روز دوشنبه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به دو کشور آٰفریقایی کنیا و نیجریه نوشت: سفر کری به قاره سیاه با هدف مهار گروههای الشباب و بوکوحرام صورت می گیرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای خبری ' یو اس نیوز' در باره تهدیدات گروه الشباب در کنیا می افزاید: سفر کری به کنیا، با هدف مقابله با خطرات احتمالی الشباب در این کشور انجام می شود.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید