Performancing Metrics

فعالیت 650 هزار دانش‌آموز در شوراهای دانش‌آموزی | اتاق خبر
کد خبر: 367559
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 10:54
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 650 هزار دانش‌آموز در شوراهای دانش‌آموزی سراسر کشور در سال تحصیلی 95-1394 خبر داد.

‌به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،‌ مهدی علی‌اکبرزاده در آئین افتتاحیه همایش ملی شوراهای دانش‌آموزی برتر استان‌های کشور در اردبیل با بیان اینکه اردوی دانش‌آموزان برگزیده شوراهای استان‌های نیمه شمالی کشور در اردبیل برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموزانی در این اردو شرکت کرده‌اند که در شوراهای خود بهترین و بیشترن همکاری را با مدارس داشتند.

وی افزود: آشنایی دانش‌آموزان شوراها با یک شهر جدید و گردشگری و شهری که شاید کمتر دیده باشند، هدف از انتخاب اردبیل برای برگزاری این همایش است.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدت سه روز در اردوگاه مقدس اردبیلی حضور خواهند داشت، تصریح کرد: این دانش‌آموزان با برگزاری انتخابات توسط دانش‌آموزان مدارس خود انتخاب شده‌اند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 650 هزار نفر دانش‌آموز از 92 هزار مدرسه در دوره هجدهم شوراهای دانش‌آموزی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: دوره نوزدهم انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نیز آبان ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

وی حضور در شورای دانش‌آموزی را فرصتی برای عرض اندام دانش‌آموزان و مشارکت در فعالیت‌های مدرسه و همکاری با مدیر مدرسه عنوان کرد و گفت: در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی دانش‌آموزان منتخب و سرآمد تربیتی و اخلاقی مدارس انتخاب شده‌اند.

علی‌اکبرزاده تاکید کرد: دانش‌آموزان با توان و تجربه‌ای که بدست می‌آورند سال آینده نیز دوباره کاندید شورای دانش‌آموزی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ترسیم و برنامه‌ریزی‌ فعالیت‌های مدرسه را از وظایف شوراهای دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: شوراهای دانش‌آموزی همچنین می‌توانند در جلسات شورای دبیران و انجمن اولیاء و مربیان مدارس نیز حضور یابند.

‌همایش ملی شوراهای دانش‌آموزی برتر استان‌های کشور با حضور بیست استان نیمه شمالی کشور در اردبیل آغازبکار کرد.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آئین افتتاحیه این همایش ضمن تبریک هفته دولت، کار و فعالیت جمعی را دارای نتایج مثبت و خوب دانست و گفت: کار شورایی، تشکیلاتی و جمعی دارای سازمان‌یافتگی بوده و اعتماد به نفس را ارتقاء می‌بخشد.

وی هم‌افزایی موجود در کار جمعی را حاصل کار تشکیلاتی دانست و افزود: شوراهای دانش‌آموزی تمرین دموکراسی است و این دموکراسی دارای فرمول عملیاتی است که شوراها در حال تمرین آن هستند.

ناصری با بیان اینکه در سطح کشور تقریباً شاهد برگزاری یک انتخابات در هر سال هستیم، تصریح کرد: رکن انتخابات در مدارس در قالب شوراهای دانش‌آموزی اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه شوراها دانش‌آموزان را برای پذیرش نقش‌ها و مسئولیت‌های کلیدی در آینده آماده می‌کند، خاطرنشان کرد: پیشرفت، توسعه، آبادانی، عمران و ترقی کشور به دست دانش‌آموزان امروز رقم خواهد خورد تا شاهد ایرانی آباد و سرافراز باشیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید