Performancing Metrics

اتاق بازرگاني در راه تكرار يك نيم‌دوره‌اي ديگر | اتاق خبر
کد خبر: 367910
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1395 - 17:27
احمد آزاد مرد
اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران آماده مي‌شود كه در چهاردهم شهريور جاري، رييس جديد خود را روي صندلي رياستي بنشاند .

اتاق خبر: اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران آماده مي‌شود كه در چهاردهم شهريور جاري، رييس جديد خود را روي صندلي رياستي بنشاند كه تا پايان دوره پنجم توسط مهندس خاموشي اداره مي‌شد و در دوره ششم جاي خود را به دكتر محمد نهاونديان داد كه در دوره پنجم رياست كميسيون تجارت جهاني و WTO اتاق را برعهده داشت. دكتر محمد نهاونديان بار ديگر براي دوره هفتم اتاق با راي قاطع اعضاي هيات نمايندگان براي بار دوم بر صندلي رياست نشست اما در نيمه‌راه با انتخاب دكتر روحاني به سمت رياست جمهوري بي‌درنگ به ساختمان خيابان پاستور رفت و پست رياست دفتر رييس‌جمهوري را به دست آورد. متعاقب آن نيز پس از چند ماه از پست رياست اتاق ايران استعفا داد و ادامه راه دوره هفتم را با راي اعضا هيات نمايندگان به دست مرد با تجربه و از جنس بخش خصوصي و نايب‌رييس اول خود سپرد كه در چندين دوره سابقه نايب‌رييسي اتاق ايران را در كنار علاميرمحمد صادقي در كارنامه داشت.

در دوره هشتم نيز مرغ اقبال بر شانه آقاي جلال‌پور

نشست و با شعار توجه به تشكل‌ها و اتاق تشكل‌محور

كار خود را آغاز و پس از يك سال و چند ماه از سمت خود مانند سلف خود استعفا داد. منتهي اين استعفا از نوع استعفاي همتاي قبلي خود نبود كه به لحاظ نشستن بر كرسي رياست دفتر رييس‌جمهور استعفا داد بلكه به قول خود ايشان از نوع انتخاب مرگ و زندگي بود كه با حادث شدن حمله قلبي از روي تخت بيمارستان صورت گرفت و نه تنها از رياست اتاق ايران استعفا كرد بلكه از رياست هيات نمايندگان اتاق كرمان هم استعفا دادو عضو

علي‌البدل بعدي جايگزين وي شد تا به اين ترتيب ديگر در اتاق ايران حاضر نشود.

با اين اوصاف كه چه سرنوشت‌هايي در انتظار رييس جديد اتاق خواهد بود كانديداهايي پا به عرصه انتخابات مي‌گذارند تا خود را در برابر راي اعضاي هيات نمايندگان به معرض انتخاب بگذارد. اين در حالي است كه با عنايت به فرصت كم يك هفته‌يي و اظهارنظرهاي متفاوت از سوي پاره‌يي از اعضا هيات نمايندگان و گروهي خارج از اتاق همگي سعي در اصلح نشان دادن كانديداي مورد نظر خويش دارند.

با وجود اين در شرايط فعلي اتاق بازرگاني و جوي كه بر اقتصاد كشور حاكم است جملگي بايد دست به دست هم بدهيم تا فردي بر اين مسند بنشيند كه علاوه بر كارداني فردي و صبوري، برخاسته از بخش خصوصي واقعي باشد و همه اعضا روي وي اتفاق‌نظر داشته باشند. اين انتخاب بايد به دور وابستگي‌هايي كه از آن بحث مي‌شود صورت گيرد تا دوره هشتم نيز به پايان برسد.

در حال حاضر عده‌يي اظهار مي‌كنند كه رييس اتاق بايد تمام فنون را بداند و داراي همه شرايط باشد. به نظر من ويژگي‌هايي كه براي رييس اتاق بازرگاني ذكر مي‌شود اگر در كسي جمع باشد ايده‌آل است اما اين ويژگي‌ها شرط لازم نيست و نبايد انتظارات را تا اين حد بالا برد. حتي رييس‌جمهور هم كه بالاترين مقام اجرايي كشور است در هر بخش وزير و معاونيني دارد و طبيعتا در همه موضوعات متخصص نيست بلكه به شكل صحيحي از متخصصان و اهل فن استفاده مي‌كند.

منبع: تعادل

95103

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید