Performancing Metrics

تاکاتا باز هم حادثه ساز شد | اتاق خبر
کد خبر: 368547
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1395 - 15:38
شرکت قطعه سازی تاکاتا اعلام کرد کامیون حامل مواد منفجره مورد استفاده در تولید ایربگهایی که در کانون یک فراخوان جهانی قرار دارد، هفته گذشته در تگزاس دچار سانحه شد و انفجار آن یک کشته و چهار مجروح برجای گذاشت. تاکاتا این سانحه را به رگولاتورهای ایمنی آمریک

به گزارش اتاق خبر به نقل از  اخبار خودرو، شرکت قطعه سازی تاکاتا اعلام کرد کامیون حامل مواد منفجره مورد استفاده در تولید ایربگهایی که در کانون یک فراخوان جهانی قرار دارد، هفته گذشته در تگزاس دچار سانحه شد و انفجار آن یک کشته و چهار مجروح برجای گذاشت.

تاکاتا اعلام کرد این کامیون که متعلق به یک پیمانکار بوده است، ۲۲ اوت از کارخانه تاکاتا در واشنگتن به سوی انبار این شرکت در ایگل پاس تگزاس حرکت می کرد که دچار سانحه شد.

طبق بیانیه دپارتمان ایمنی عمومی تگزاس، این کامیون که حامل مواد منفجره مورد استفاده در ساخت ایربگ بود، در پیچ یک بزرگراه نزدیک یک خانه واژگون شد و منفجر شد و باعث آتش گرفتن خانه و یک خودروی عبوری شد. در نتیجه این انفجار، زنی که نزدیک خانه بود کشته شد.

تاکاتا این سانحه را به رگولاتورهای ایمنی آمریکا گزارش کرده و با سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه همکاری دارد.

سخنگوی تاکاتا اظهار کرد چاشنی‌های ایربگ حاوی نیترات آمونیوم بودند که یک ماده شیمیایی فرار است. ایربگهای حاوی نیترات آمونیوم تاکاتا در گذشته منفجر شده و عامل مرگ دستکم ۱۴ نفر بوده اند. این ایربگهای انفجاری و مرگبار بزرگترین فراخوان ایمنی صنعت جهانی خودرو را به دنبال داشته اند.

این کامیون همچنین حامل بادکننده‌های ایربگ از نوع متفاوتی بود که حامل نیترات آمونیوم نبودند.

شدت انفجار این کامیون به ۱۰ خانه ای که نزدیک محل حادثه قرار داشتند آسیب زد و باعث تخریب در و پنجره آنها شد.

با اینهمه راننده کامیون که یک مرد ۲۰ ساله بود موفق شد به همراه سرنشین دیگر پیش از انفجار فرار کند.

بر اساس گزارش رویترز، بیش از ۱۰۰ میلیون خودرو در سراسر جهان برای تعویض بادکننده معیوب قرار است تحت فراخوان قرار بگیرند. این قطعات معیوب تاکنون باعث مصدومیت بیش از ۱۵۰ نفر شده اند که اکثرا در آمریکا بوده و سرنشین خودروهای هوندا بوده اند.

مواد منفجره ای که در بادکننده ایربگهای تاکاتا به کار رفته اند در صورت قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت شدید فاسد می شوند و در زمان تصادف و باز شدن ایربگها، با شدت زیادی منفجر شده و محفظه فلزی محل نگهداری آنها تکه تکه شده و ترکش وار در داخل خودرو پرتاب می شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید