Performancing Metrics

به دنبال ایجاد منطقه امن در شمال سوریه هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 368810
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395 - 15:05
اردوغان:
رئیس جمهور ترکیه گفت آنگونه که آنکارا از نیروهای کرد در شمال سوریه می‌خواهد این نیروها به شرق رود فرات عقب نشینی نکرده‌اند؛ اظهاراتی که درواقع به معنی ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی که در آنکارا ایراد کرد، عنوان داشت: در حال حاضر کسانی هستند که می گویند نیروهای کرد به شرق فرات رفته اند اما ما می گوییم هرگز آنها از رود عبور نکرده‌اند و هنوز در مناطق غربی هستند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: عملیات نظامی در سوریه به "آزادسازی" 400 کیلومتر مربع در شمال سوریه از تصرف داعش و افراد مسلح کرد انجامیده است.

وی افزود: ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه تلاش می کنیم اما قدرت‌های بزرگ هنوز با این مساله موافقت نکرده‌اند. داعش و افراد مسلح کرد تهدیدی برای امنیت ترکیه هستند.

منطقه امن مورد نظر اردوغان محدوده‌ای به طول تقریبا 70 کیلومتر و عمق 20 کیلومتر است که از شهر جرابلس در شمال حلب آغاز شده و تا منطقه الراعی امتدار خواهد داشت. اردوغان در نظر دارد این منطقه را تا شهر الباب که در 20 کیلومتری داخل مرزهای سوریه است و تحت کنترل داعش قرار دارد بگستراند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت که کشورش به نیروهای کرد در شمال سوریه اجازه نخواهد داد تا "گذرگاهی برای تروریست‌ها در مرزهای جنوبی ترکیه" ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید