Performancing Metrics

اصلاح نظام بانکی، پولی و مالی در اولویت دولت قرار گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 368949
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1395 - 20:56
ادیانی:
نایب رییس کمیسیون انرژی در مجلس گفت: نظام بانکی و سیستم پولی و مالی کشور در سال آخر دولت یازدهم باید در اولویت اصلاحات اقتصادی قرار بگیرد.

اتاق خبر: علی ادیانی گفت: اولویت‌ها باید در قالب چالش‌ها دیده شود. چالش جدی امروز کشور نقدینگی 1100 ترلیون تومانی است.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس افزود: نقدینگی کشور از حدود 490 هزار میلیارد تومان در سال 1392 به 1100 ترلیون تومان در سالجاری رسیده است. این حجم نقدینگی پیام خوبی را به فضای اقتصادی کشور نمی‌دهد.

وی خواستار مهار بیکاری شد و افزود: رفع بیکاری رسالت همه دولت‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌هاست اما بار کار بر دوش دولت است، دولت باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری کند تا نرخ بیکاری کاهش یابد.

نایب رییس کمیسیون انرژی کشور خواستار برخورد قاطع با رسوخ فساد در نظام اداری کشور شد و افزود: دولت باید نهادهای مرتبط اجرایی در حوزه برخورد با فساد را بیش از گذشته تقویت کند. دستگاه‌های مسئول  مبارزه با فساد از جمله ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کارنامه قابل قبولی ندارند.

ادیانی، نظام پولی و مالی و نظام بانکی کشور را در چارچوب ضوابط، مبتنی بر عدالت و ارزشهای انقلاب اسلامی ندانست و مقصر این وضعیت را ضوابط ابلاغی تیم اقتصادی، مالی و پولی دانست و افزود: ایجاد ساز و کار بانکی مبتنی بر اقتصاد اسلامی باید سامان یابد. نظام بانکی کشور با نظام بانکی مورد تایید ضوابط اسلامی زاویه دارد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس با اشاره به بخشی از چالش‌های حوزه جوانان، گفت: سن استخدام به حکم قانون 30 سال اما واقعیت جذب جوانان در دستگاه‌ها اگر شغلی باشد، کمتر از 35 سال است. برای ساماندهی مطالبات، نیازها و خواسته‌های نسل جوان نیازمند لایحه جامع و مدونی در این حوزه هستیم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید