Performancing Metrics

شانس جدی برای حضور در هیات رییسه نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 369047
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1395 - 17:14
رسول خادم:
رئیس فدراسیون کشتی حمایت های سیاسی و اقتصادی را در جذب کرسی‌های اتحادیه جهانی کشتی تاثیرگذار دانست.

رسول خادم لالوویچ کیومرث هاشمی

 به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رسول خادم درباره انتخاب اعضای جدید هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی گفت: مجمع هیات رییسه ۱۴ شهریور برای ۶ کرسی در اتحادیه جهانی برگزار می‌شود و یک تعداد کاندیدا از کشورهای مختلف که اکثرا متعلق به قاره اروپا هستند حضور دارند. فدراسیون‌های ملی اروپایی به طور منسجم و با پشتوانه‌سازی سیاسی و بسیار جدی یکدیگر را حمایت  می‌کنند و چنین حمایتی نیز برای ورود به اتحادیه کشتی لازم و طبیعی است.

خادم در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای کشورهای مدعی و نمایندگان آن‌هایی که کاندیدا شده‌اند، حمایت‌های سیاسی اتحادیه اروپا و حمایت اقتصادی است که مقامات ارشد سیاسی این کشورها از طریق IOC و مسیرهای مختلفی که وجود دارد در جهت جذب نظر کشورهای آفریقایی، آسیایی و قاره آمریکا اقدام می‌کنند و انسجام سیاسی و مدیریتی اتحادیه اروپا نیز همواره به همراه آنان است. این موضوع کاملا نقطه مقابل شرایط ایران است. فدراسیون ایران فقط با پیگیری‌های خود که در این مدت انجام شده و تلاش‌هایی که برای توسعه کشتی به همراه حفظ کشتی در رقابت‌های المپیک داشته است و همچنین فعالیت‌هایی که در جهت حفظ و توسعه کشتی سنتی داشته به نوعی مستقیم و غیرمستقیم فضای دیپلماسی محدودی برای خود ایجاد نموده است که در این مدت حمایت‌های کمیته ملی المپیک ایران را نیز به همراه خود داشته است.

او بیان داشت:  متاسفانه حمایت‌های سیاسی مقامات ارشد کشور و حمایت‌های اقتصادی که کاندیداهای دیگر در رشته‌های مختلف داشته‌اند را به همراه نداشته‌ایم و اگر این حمایت‌ها نباشد نمی‌توانیم در رقابت موفق باشیم چرا که مناسبات فدراسیون‌های جهانی بر حسب جایگاه فنی نیست. مناسبات فدراسیون جهانی بر اساس تعاملات سیاسی و اقتصادی است که وجود دارد. رقابت در این شرایط کار بسیار سختی خواهد بود.

وی اظهار داشت: مشکل دیگر، موضوع قاره آسیا است که بخشی از کشورهای  عربی به دلیل مسائل سیاسی به شدت موضع سیاسی در مقابل ایران دارند و بعضا موضوعات دیگری را نیز در جهت تخریب ایران مطرح می‌کنند. همچنین بخش دیگر کشورهای آسیایی هم به نوعی تحت‌الشعاع مناسباتی هستند که در بین کشورهای جنوب شرقی و شرق آسیا وجود دارد و این رقابت را برای ایران دشوار می‌کند.

خادم در پایان گفت: هدف فدراسیون ایران از حضور کاندیدا در انتخابات اتحادیه جهانی که با خواست مجمع فدراسیون کشتی صورت گرفت، تنها برای ورود به اتحادیه نیست. ما وظیفه داریم تلاش خودمان را در تعامل با سایر کشورها بویژه کشورهایی که کشتی آنان ضعیف است، در قاره آفریقا، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه ادامه دهیم. اگر چه این تلاش در این انتخابات به نتیجه نمی‌رسد، اما بالاخره نتیجه آن را خواهیم دید و نباید از فعالیت‌های جدی که در حوزه دیپلماسی شروع کرده ایم ، مایوس شویم.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید