Performancing Metrics

ماجرای تلاش مسئولان بازنشسته خارج نشین برای بازگشت تحریم ها | اتاق خبر
کد خبر: 369118
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1395 - 12:22
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات بررسی پرونده های نفوذ امنیتی، هسته ای و اقتصادی در جلسه اعضای این کمیسیون با مسئولان اطلاعاتی کشور را تشریح کرد.

اتاق خبر: ابوالفضل حسن بیگی در خصوص برگزاری جلسات مشترک مسئولان اطلاعاتی کشور با کمیسیون امنیت ملی گفت: نمایندگان مجلس در تخصص های گوناگون وارد مجلس شده اند، لذا برای ادامه حضور در مجلس، نیازمند مجموعه ای از اطلاعات جدید هستند.یکی از وظایف کمیسیون امنیت ملی این است که مجموعه گزارش و اطلاعات امنیتی و غیر امنیتی را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد، به همین جهت مجموعه مسئولان نظامی، امنیتی و سیاست خارجی به کمیسیون دعوت می شوند.

بررسی سه پرونده نفوذ در جلسه مسئولان اطلاعاتی کشور با کمیسیون امنیت ملی

نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: یکی از جلسات مهم کمیسیون امنیت ملی در مورد بحث نفوذ بود که اعضای کمیسیون و سایر نمایندگان در این جلسه حضور یافتند. مقاماتی از مجموعه های امنیتی و اطلاعاتی در جلسه حضور یافتند و گزارشاتی را در خصوص نفوذ به نمایندگان ارائه دادند.

وی در تشریح موضوعات مورد بررسی این در این جلسه گفت: نفوذ در مسائل هسته ای، نفوذ در رابطه با برجام و نفوذ اقتصادی و مالی سه پرونده مورد بررسی در این جلسات بود.

حسن بیگی اظهار داشت: در مسئله برجام، کارشکنی هایی در طول مسیر مذاکرات انجام می شد و گروه های مخالف و معاند مثل منافقین و اپوزیسیون تلاش می کردند که برجام به نتیجه نرسد.

نقشه جدید سیا و موساد؛ پیوستن منافقین به داعش در راستای اهداف آمریکا

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: در شرایط سخت، رهبری شخصاً وارد صحنه شدند و به دولت و وزارت خارجه کمک کردند. در شرایطی که دشمنان تلاش می کردند وفاق ملی را برهم زده و دوگانگی ایجاد کنند و برخی گزارشات غلط از طریق رسانه های مزدور بین المللی و فضاهای مجازی به خورد مردم بدهند امام خامنه ای وارد صحنه می شدند و مواضع وحدت بخش خویش را اعلام می کردند.

حسن بیگی اضافه کرد: در شرایط پس از توافق بعد از سالیان سال که منافقین اسمی در دنیا نداشتند، جلسه ای در فرانسه تشکیل دادند تا منافقین را احیاء کنند. زیرا قرار است که منافقین نیز به داعش بپیوندند و در چارچوب اهداف برون مرزی آمریکا و زیر نظر موساد و سیا عمل کنند.

وی ادامه داد: برخی در داخل کشور ساده لوحی کرده و در دام موساد و سیا افتادند و نکاتی را مطرح کردند و در جامعه دودستگی ایجاد کردند.در جلسه کمیسیون، تاریخچه حضور منافقین از اول انقلاب تشریح شد. بیش از ۱۷ هزار ترور توسط منافقین انجام شده است. منافقین در جنگ تحمیلی نیز به عنوان ابزار سیا و موساد عمل کردند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: علاوه بر این، در جلسات با مسئولان اطلاعاتی در خصوص برجام نیز صحبت شد. علی رغم تمام تلاش هایی که دولت انجام داد، از سوی دیگر مقام معظم رهبری در تمام صحبتهایشان تیم مذاکره کننده را تائید و حمایت کردند.

وی ادامه داد: دشمن به شدت به تیم مذاکره کننده فشار می آورد، به همین دلیل امام خامنه ای در زمان های مختلف با تائید آنها به تیم مذاکره کننده کمک کرد.

ماجرای مسئولان بازنشسته خارج نشینی که برای بازگشت تحریم ها تلاش می کنند

حسن بیگی در تشریح پروژه نفوذ در برجام گفت: در این راستا دو گروه نقش آفرینی می کردند. اول گروهی که می خواستند برجام به فرجام نرسد و گروه دوم که با حمایت سیا و موساد تلاش می کردند که پس از برجام مجدداً تحریم ها بازگردد. مسئولان اطلاعاتی کشور اسامی این افراد را اعلام کردند اما به دلایل امنیتی قادر به نام بردن از آنها نیستیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: افرادی در پست های مختلف حضور داشتند که اکثر آنها بازنشسته شده و در خارج از کشور سکونت دارند. در مقاطع مختلف، به عنوان ابزار و نیروهای پنهان دشمن وارد کشور می شوند و از طرق مختلف مانند نمایندگان مجلس تلاش می کنند تا وضعیت شکست خورده خود را احیاء کنند. این افراد در خصوص برجام و شایعاتی که منتشر می شد در کشور نقش آفرین بودند. پس از تصویب برجام نیز تلاش می کردند برجام دوم را بنویسند.

حسن بیگی ادامه داد: برجام دوم، دو مرحله داشت. اول اینکه تا جایی که می تواند جمهوری اسلامی را محدود کند، دوم اینکه کاری کنند که مجدداً تحریم ها وضع شود و این را گردن جمهوری اسلامی بیندازند که با هوشیاری مسئولان جمهوری اسلامی این اهداف محقق نشد و هرجا می خواستند وفاق ملی را به خطر بیندازند، رهبری وارد عمل می شد و با حمایت از تیم مذاکره کننده نقشه آنها را برآب می کرد.

وی تصریح کرد: در مقابل بدعهدی های آمریکایی ها نیز، مقام معظم رهبری موضع گیری کردند و اعلام کردند کسانی که برجام را نادیده می گیرند و کسانی که بیش از اندازه از آن تعریف می کنند، غلو می کنند. واقعیت آن است که می بینیم، دشمن همواره در اجرای برجام سنگ اندازی می کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: تحریم ها برداشته نشده، قرار بود همه تحریم ها یکجا برداشته شود و بانکها وارد صحنه شوند. بخشی از سنگ اندازی ها در مسیر اجرای برجام توسط عناصر ایرانی که بعضاً در خارج از کشور زندگی می کنند و گاهاً در داخل کشور هستند، صورت می گیرد.

وی در تشریح بررسی ابعاد نفوذ اقتصادی در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و مسئولان اطلاعاتی کشور گفت: در خصوص فساد مالی نیز صحبت شد. برخی پرونده ها در دست قوه قضائیه است که افشای آنها برای نیروهای امنیتی و قوه قضائیه مشکلاتی ایجاد می کند. برخی دوستان ما اسامی افرادی را در خصوص این پرونده ها اعلام می کنند که خام اندیشی است. تا زمانی که پرونده ها به نتیجه قطعی نرسیده است، نباید این اسامی اعلام شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر از قوای امنیتی گزارشاتی به مجلس ارائه می شود، نباید با افشای این اطلاعات کاری کنیم که دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی را ببندیم. آنها برای حل اختلاف نظرها گزارشاتی را به مجلس ارائه می کنند. در انتشار اطلاعات باید منافع ملی را مدنظر قرار دهیم و کمک کنیم نیروهای امنیتی افرادی را که مخل امنیت اقتصادی کشور هستند را شناسایی و دستگیر کند..

وی با بیان اینکه در این خصوص پرونده ها و کیس های مختلفی در جلسه کمیسیون امنیت ملی با نیروهای اطلاعاتی اعلام شد گفت: برخی دوستان اعلام می کردند که شاید تعدادی از افرادی که دستگیر شده اند، مظلوم و بی تقصیر هستند. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی گزارشی را از روابط پشت پرده مقصران اصلی پرونده ها ارائه دادند که نمایندگان معترض قانع شدند. قرار شد فرصتی بدهیم تا نیروهای امنیتی و قضائی کار خود را انجام دهند.

حسن بیگی گفت: انتشار برخی اطلاعات در زمینه پرونده های اقتصادی در ادامه مشکلاتی را برای پیگیری پرونده ایجاد می کند زیرا موجب از بین رفتن اسناد  و مدارک می شود.

ماجرای مبادله جیسون رضایی با یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار

نماینده مردم دامغان گفت: در پرونده جیسون اگر درست عمل نمی شد، ما یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلارمان برنمی گشت اما چون خوب عمل شد، توانستیم به حقوق خود دست یابیم.

وی ادامه داد: ماجرای این یک میلیون و ۷۰۰ میلیون دلار، بهای نفتی بود که در زمان شاه به اسرائیل فروخته شده بود و قرار بود در ازای آن آمریکائی ها به ایران سلاح بفروشند. انقلاب به پیروزی رسید و این پول بلوکه شد. در نهایت، سود این پول در ۳۷ سال گذشته به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید. از این پرونده ها در آمریکا وجود دارد که نباید اعلام کنیم. ما پول های زیادی از آمریکائی ها می خواهیم در این رابطه افراد متعددی دستگیر شدند و در صورت نهایی شدن پرونده ها اعلام خواهند شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید