Performancing Metrics

رفع موانع محیط کسب و کار اولویت اول اتاق ایران | اتاق خبر
کد خبر: 369521
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1395 - 13:14
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز اعلام کرد
بعد از انتخابات ریاست اتاق ایران، رفع موانع محیط کسب و کار و مشکلات بخش خصوصی در اولویت قرار داده خواهد شد.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز ابراز امیدواری کرد که با انتخاب رئیس جدید اتاق ایران، اتاق بتواند به جایگاه واقعی خود در اقتصاد ایران بازگردد.

عدنان موسی پور عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با اتاق خبر با بیان این نکته که   انتخابات اخیر اتاق ایران باعث سربلندی این مجمع بخش خصوصی شد، گفت: این انتخابات باعث شد که اتاق ایران بتواند از برحه حساسی که بعد از استعفای محسن جلال پور در آن گرفتار آمده بود به خوبی عبور کند. در حقیقت می توان گفت که این انتخابات باعث سربلندی اتاق ایران و هیات نمایندگان آن شد.

 موسی پور با تاکید بر فاصله کم آرای دو نامزد ریاست اتاق ایران افزود: فاصله آرا دو نامزد بسیار کم بود و علیرغم این فاصله کم انتخابات در فضای بسیار خوب و اخلاقی برگزار شد. با این حال هیات نمایندگان با آقای شافعی ریاست کنونی اتاق ایران همکاری لازم را خواهند کرد تا اتاق ایران در مسیر درست و صحیح خود که همان رفع موانع محیط کسب و کار و مشکلات بخش خصوصی است حرکت کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز مشکلات اتاق ایران را به دو دسته درون اتاقی و برون اتاق تقسیم کرد و گفت: اتاق ایران نیازمند اصلاح ساختار است. به شخصه شاهد این مسئله هستم که در جلسات هیات نمایندگان تحرک چندانی از سوی هیات نمایندگان مشاهده نمی شود و به نوعی می توان گفت که نمایندگان نقش چندانی در جلسات ندارند.

موسی پور ضمن پیشنهاد افزایش جلسات هیات نمایندگان به دو روز در ماه ادامه داد: این امر باعث می شود که نمایندگان شناخت بهتری از یک دیگر داشته باشند و پیشنهاد های بهتری در جلسات ارائه شود. متاسفانه کمیسیون های اتاق ایران چندان جایگاهی در تفکرات اتاق ایران ندارند و به نظر می رسد که باید به کمیسیون ها ارزش بیشتری داده شود.

وی با تاکید بر فراجناحی بودن اعضای اتاق در مورد نقش اتاق در تحولات بعد از برجام گفت: بخش خصوصی نتوانست از تحولات بعد از برجام منفعتی ببرد و به قولی به بازی گرفته نشد. هرچند که این مسائل بیش تر به ساختار نظام اقتصادی کشور برمی گردد اما امیدوار هستیم که شافعی با توجه به اینکه فردی برآمده از بخش خصوصی است بتواند گامی در جهت رفع مشکلات بخش خصوصی بردارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز در مورد اولویت داشتن طرف های بازرگانی خارحی ایران گفت: به نظر من با توجه به وضعیت کشور های حوزه خلیج فارس و آسیای میانه، این کشورها برای صادرات محصولات ایرانی اولویت دارند. زیرا این کشور ها بیشتر مصرف کننده هستند و در تجارت خارجی باید تلاش شود ایران بیشتر فروشنده باشد تا خریدار.

 ت 94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید