Performancing Metrics

عملکرد ضعیف بانک های استان مرکزی با اختیارات جدید استانداران ارزیابی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 369527
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1395 - 06:22
استاندار استان مرکزی گفت: عملکرد ضعیف بانک های این استان در برنامه های اقتصاد مقاومتی و ساماندهی صنایع به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست و با بهره گیری از اهتیارات جدید دولت به استانداران از این ظرفیت در راستای ارزیابی عملکرد بانک ها استفاده می شود.

اتاق خبر:محمود زمانی قمی روز سه شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی، افزود: بانک ها تعهداتی نسبت به مردم به ویژه فعالان اقتصادی دارند که در این حوزه رضایت مندی پایین است و باید رویه خود را متناسب با برنامه های دولت و نیازهای مردم تغییر دهند.
وی اضافه کرد: موانع قانونی در مسیر تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باید از طرف بانک های عامل برطرف شود و با تمام قوا از تولید کنندگان به صورت هدفمند حمایت شود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی اظهار کرد: عملکرد بانک های دولتی و خصوصی در استان مرکزی در حال بررسی است و در صورت مشاهده هر گونه کم کاری و سنگ اندازی در مسیر برنامه های اقتصادی و حوزه تولید، این مهم به رئیس بانک مرکزی که هفته آینده میهمان استان مرکزی است،گزارش می شود.
وی اضافه کرد: انجام عملیات بانکداری منطبق بر اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی باعث توسعه رقابت پذیری و پاسخگویی به نیازهای بخش واقعی اقتصاد، همراه با ایجاد شرایط پایداری در برابر شوک های داخلی و خارجی است و مدیران بانک ها باید نسبت به این نقش مهم و حیاتی آگاه باشند و از سنگ اندازی در روند برنامه های دولت در عرصه تولید بپرهیزند.
به گزارش ایرنا، زمانی قمی بیان کرد: بانک ها باید شیوه خدمات رسانی خود را به مشتریان به خصوص صاحبان صنایع تغییر دهند و اگر لازم باشد نسبت به اختیارات بیشتر با مدیران بالادستی خود در تهران مکاتبه کنند.
وی اضافه کرد: استانداران از طرف معاون اول ریاست جمهوری می توانند عملکرد همه دستگاه های اجرایی به خصوص بانک های دولتی را ارزیابی کرده و در صورت قصور و کم کاری تذکر بدهند و در صورت تکرار، می توانند اعمال قانون کرده و فرد خاطی را از کار برکنار کنند.
استاندار استان مرکزی در اعتراض به مدیرانی که در نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی کارشناسان و یا معاونین خود را اعزام می کنند، گفت: در نشست های اقتصاد مقاومتی باید شخص مدیر از هر دستگاه حضور داشته باشد و برای خروج از استان و حضور در نشست های وزارتخانه خود نیز باید با دفتر استانداری هماهنگی های لازم را داشته باشد.
وی اضافه کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، کانون تصمیم سازی و عمل مدیریت ارشد استان در عرصه اقتصادی و تولید و اگر این نشست تشکیل شو و مدیر دستگاه های اجرایی حضور نداشته باشند، توجیهی ندارد و برابر قانون با مدیران برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، استاندار استان مرکزی بیان کرد: 25 شهریورماه جاری نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری این استان برگزار می شود و ارزیابی . جمع بندی شرایط صنایع تعطیل و نیمه تعطیل استان به خصوص صنایع مادر محور اصلی این نشست است.
مشکلات شش بنگاه اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل استان مرکزی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

منبعغ: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید