Performancing Metrics

تعارضات خانوادگی و بیماری اصلی ترین عامل خودکشی در کرمانشاه | اتاق خبر
کد خبر: 369917
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1395 - 21:08
یک پژوهشگر اجتماعی گفت: تعارضات خانوادگی و بیماری های جسمی و روانی از جمله اعتیاد، ایدز و سرطان بیشترین عامل اقدام به خودکشی در استان کرمانشاه بوده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی همایشی در این رابطه به همت بهزیستی شهرستان کرمانشاه پیش از ظهر امروز پنج شنبه برگزار شد.

یک پژوهشگر اجتماعی در این همایش به تعریف و علل خودکشی پرداخت و گفت: خودکشی تلاشی آگاهانه به منظور خاتمه دادن به زندگی شخص توسط خود اوست.

حسین رستمیان افزود: سالانه ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر در دنیا خودکشی می کنند و تا سال ۲۰۲۰ این رقم یک و نیم برابر افزایش خواهد یافت.

این پژوهشگر سن خودکشی را بین ۱۵ تا ۳۴ سال بیان کرد و اظهار داشت: خودکشی در جهان، سومین علت مرگ و جزو ده علت مرگ و میر شایع در دنیاست.

رستمیان خاطر نشان کرد: خودکشی در بین زنان ۲ برابر بیشتر از مردان است اما مرگ و میر در مردان بیشتر است چرا که وسایلی که استفاده می کنند شدت مرگ بیشتری دارد.

وی بیان کرد: طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان، استان کرمانشاه جزو استانهایی است که بیشترین بروز خودکشی را دارد.

این پژوهشگر به مهم ترین عوامل خودکشی اشاره کرد و یادآور شد: در بررسی ۵ ساله در استان کرمانشاه تعارضات خانوادگی، بیماری های جسمی و روانی از جمله اعتیاد، ایدز و سرطان بیشترین عامل اقدام به خودکشی بوده است.

وی تصریح کرد: ۸۵ درصد از کسانی که اقدام به خودکشی می کنند دچار بیماری افسردگی هستند که باید این بیماری شناسایی و درمان شود.

وی در پایان خواستار اقدام مداخله ای سازمانها شد و افزود: سازمانهای همکار، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ... باید همت کنند و در راستای کاهش شیوع و پیشگیری از خودکشی وارد عمل شوند تا آمارها پایین بیایند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید