Performancing Metrics

شورای امنیت از سرگیری مذاکرات را در یمن خواستار شد | اتاق خبر
کد خبر: 370029
تاریخ انتشار: 19 شهریور 1395 - 18:08
شورای امنیت طرف‌های درگیر در یمن را به ازسرگیری فوری و بدون پیش‌شرط مذاکرات دعوت و تاکید کرد که این مذاکرات باید بر اساس رویکرد سازمان ملل باشد و هیچ یک از طرف‌ها نباید تصمیمات یک جانبه بگیرند.

شورای امنیت

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شورای امنیت ضمن دعوت از طرف‌های یمنی برای از سرگیری فوری و بدون پیش‌شرط مذاکرات تاکید کرد مذاکرات میان طرف‌های یمنی باید با حسن نیت، بر اساس رویکرد سازمان ملل و با مشارکت اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل و نیز با هدف دستیابی به توافقنامه‌ای جامع در مورد مسایل امنیتی و سیاسی انجام شود.

همچنین شورای امنیت تاکید کرد هیچ یک از طرف‌ها در دور جدید مذاکرات نباید تصمیمات یک جانبه بگیرند.

شورای امنیت در ادامه همه طرف‌های یمنی را به بازگشت به توافقنامه توقف درگیری‌ها دعوت کرد. این توافقنامه مبنی بر توقف کامل فعالیت‌های نظامی میان طرف‌های یمنی است که در تاریخ دهم آوریل گذشته به امضا رسید.

قرار بود پس از گذشت یک ماه از توقف مذاکرات در کویت، طبق اعلام ولد شیخ دور جدید مذاکرات روز سه‌شنبه آغاز شود اما افزایش تنش‌های نظامی در برخی جبهه‌ها و نوار مرزی با عربستان فرصت‌ها برای برگزاری این مذاکرات را کاهش داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در نظر دارد در دور جدید مذاکرات براساس طرحی بین‌المللی که از سوی جان کری، وزیر خارجه آمریکا ارائه شد، به بحران یمن رسیدگی کند.

کری پنج‌شنبه گذشته پس از نشستی که در جده با وزرای خارجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و انگلیس داشت، برخی از ابعاد این طرح جدید را اعلام کرد.

طرح کری شامل تشکیل یک دولت وحدت ملی در یمن با مشارکت نیروهای وابسته به جنبش مردمی انصار الله و عقب‌نشینی آنها از پایتخت و دیگر شهرها و نیز تحویل سلاح‌هایشان به یک طرف سوم است که هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید