Performancing Metrics

آغاز مدیریت چرای دام در مراتع فیروزکوه | اتاق خبر
کد خبر: 370257
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 13:40
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از آغاز مدیریت و کنترل چرای دام همزمان با آغاز فصل چرا در مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: با متلخفان برخورد می‌شود.

اتاق خبر:جمشید جویباری با بیان اینکه عرصه‌های مرتعی این شهرستان ۲۲۲ هزار هکتار است، ظرفیت چرای دام مجاز برای این مراتع را تعداد ۱۴۵ هزار واحد دامی اعلام کرد.

این مقام مسئول گفت: همزمان با آغاز فصل چرای دام‌ها و به منظور حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح مراتع این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در راستای اجرای این پروژه اکیپ‌های مشترکی با همکاری ادارات منابع طبیعی، دامپزشکی، محیط زیست و امور عشایری تشکیل و با استقرار در گلوگاه‌های مهم، ضمن جلوگیری از ورود تعداد ۲۰ هزار واحد دامی مازاد و غیرمجاز، نسبت به اخراج تعداد ۴۵۰۰ واحد دامی غیر مجاز از مراتع این شهرستان اقدام شد ضمن اینکه بهره برداران متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

جویباری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از بهره برداران مراتع این شهرستان از عشایر کوچ رو هستند اظهار داشت: همزمان با فصل چرا این عشایر به همراه دام‌های خود از استان‌های سمنان، مازندران و شهرستان‌های جنوبی استان تهران به مراتع ییلاقی این شهرستان وارد می‌شوند و دام‌های خود را مورد تعلیف قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته پروژه حفاظت و قرق در سطح ۳ هزار هکتار از اراضی مرتعی کبوتر دره و طرود اجرایی شد و ۵۰۰ هکتار از مراتع منطقه گدوک این شهرستان نیز با مشارکت بهره برداران تحت قرق کامل قرار گرفت.

جویباری خاطر نشان ساخت: تاکنون برای بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان فیروزکوه طرح مرتع‌داری تهیه شده  که ۱۰۶ هزار هکتار آن به بهره برداران واگذار شده است.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید