Performancing Metrics

شبیه ساز کنترل ترافیک هوایی فرودگاه بندرعباس به روز رسانی شد | اتاق خبر
کد خبر: 370322
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 20:50
مدیرکل فرودگاه های هرمزگان گفت : سیستم شبیه ساز کنترل ترافیک هوایی (سیمولاتور) در فرودگاه بین المللی بندرعباس به روز رسانی شد.

اتاق خبر:محمود امانی بنی روز شنبه اظهار کرد: این اقدام با تلاش شبانه روزی ظرف مدت 2 ماه انجام شده و گامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت ها و توان نیروی متخصص داخلی در سطح فرودگاه های هرمزگان است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت دستگاه های ناوبری و کمک ناوبری در حوزه فعالیت های فرودگاهی و با توجه به تحریم های گسترده در حوزه تامین قطعات و خرید دستگاه ها ، با استفاده از دانش ، ظرفیت و توان نیروهای بومی در حوزه مهندسی الکترونیک فرودگاه های استان کار تعمیر ، نگهداری و در مواردی حتی تولید برخی قطعه ها را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد : همچنین می توان به باز طراحی و ساخت پنج عدد میکروفن برج و اپروچ ، به روز رسانی نقشه های جدید TMA - مسیرهای هوایی - نقاط خاص ، برای سهولت کار همکاران مراقبت پرواز و بالابردن ایمنی پرواز بر روی سیستم اتوماسیون ، رفع عیب کامل و تعمییرهای اساسی سیستم اتوماسیون ، نصب 2 دستگاه رکوردر در فرودگاه های ابوموسی و بندرلنگه و تعمیر چهار دستگاه x - ray به صورت کامل نیز اشاره کرد.
امانی بنی با پر اهمیت خواندن اینگونه فعالیت ها در حوزه های تخصصی ، ادامه داد : از نقاط مورد هدف دشمن در تحریم بخش تخصصی صنایع مختلف بوده و در حوزه هوانوردی نیز با توجه به اهمیت دستگاه ها ناوبری و کمک ناوبری در حوزه فرودگاهی ، این دستگاه ها مورد تحریم قرار گرفته است.
مدیرکل فرودگاه های هرمزگان اظهار داشت: با توجه به نیاز صنعت به این دستگاه ها در جهت ارتقاء دانش در این حوزه خاص ، در سطح فرودگاه های استان برنامه های ویژه ای در حال طراحی است که به زودی شاهد نتایج آن خواهیم بود.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید