Performancing Metrics

همه سرمایه گذاری ها در آموزش و پرورش باید معطوف به معلم باشد | اتاق خبر
کد خبر: 370356
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 23:16
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه سرمایه گذاری ها در آموزش و پرورش باید معطوف به معلم باشد، گفت: تقویت انگیزه، توانمندی و مهارت های معلم ضروری است.

اتاق خبر: علی اصغر فانی در مراسم  رونمایی از سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان گفت: سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه مبنای عمل است. امسال با برنامه ریزی همکاران ۱۵۶ برنامه بر اساس سند تدوین شده که در حال اجراست و در سال های آینده نیز برنامه های وزارتخانه در قالب سند شکل می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش به زیرنظام های سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: زیرنظام مدیریت، نیروی انسانی، منابع مالی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات و پژوهش و ارزشیابی شش زیرنظام ارکان تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد.

وی با اشاره با زیرنظام فضا و تجهیزات تصریح کرد: دوسوم فضای آموزشی کشور استاندارد نیست و اگر بتوانیم یک سوم فضا را تا سال ۱۴۰۴ ایمن کنیم گام موثری برداشته ایم.

فانی بیان کرد:  در هرکدام از این شش زیرنظام با نواقصی همراه باشیم مشکلی در آموزش و پرورش به وجود می آید اما آموزش و پرورش تعطیل نمی شود. بلکه آموزش و پرورش در نبود معلم تعطیل می شود.

فانی با اشاره به اینکه همه سرمایه گذاری ها در آموزش و پرورش باید معطوف به معلم باشد، گفت: تقویت انگیزه، توانمندی و مهارت های معلم ضروری است.

وی با اشاره به سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان افزود: اما اگر دانشگاه فرهنگیان سند راهبردی نداشته باشد تصمیمات موضعی و مقطعی مشکل ما را حل نمی کند، با تدوین سند راهبردی به دنبال آن هستیم که جهت گیری دانشگاه را تا سال ۱۴۰۴ سامان دهیم.

فانی افزود: تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.  در سال ۹۵ بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه داریم که در پایان سال بیش از ۱۰۰ درصد اختصاص می یابد اگر در این وزارتخانه معلم که رکن آموزش است بخوبی تربیت شود یک سرمایه گذاری انجام شده است در غیر این صورت این سرمایه و بودجه به هدر رفته است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مسئول گزینش وزارتخانه اعلام کرده است ورودی های امسال دانشگاه نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردارند و دارای رتبه و معدل خوبی هستند که به این معناست  ورودی دانشگاه فرهنگیان قوی تر شده است و باید تلاش کرد خروجی مفیدتری در سال های آینده در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید