Performancing Metrics

واحدهای تولیدی نیمه‌تمام دشتی تکمیل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 370542
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1395 - 22:43
فرماندار دشتی گفت: در برنامه های اقتصاد مقاومتی اولویت شهرستان کمک به تکمیل واحدهای تولیدی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، غلامرضا مهرجو صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی با بیان اینکه نگاه دولت و استاندار بوشهر برنامه محور است، افزود: توجه به زیرساخت‌های شهرستان همواره در دستور کار بوده است و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و همواره از انجام کار لحظه ای و پوپولیستی پرهیز کردیم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، جهت‌گیری برنامه ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و بعد از ابلاغ سایت های اقتصاد مقاومتی برش شهرستانی آن را تدوین و در دستور کار مدیران شهرستان قرار گرفت.

وی از پیگیری برای تکمیل واحدهای تولیدی شهرستان خبر داد و یادآور شد: در همین راستا تلاش داریم با رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن آنها را افتتاح و وارد ومدار تولید کنیم.

تسریع در ساخت کارخانه سیمان مند دشتی

مهرجو بیان کرد: تسریع در روند کارخانه سیمان مند دشتی یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در دوسال اخیر است که با پرداخت تسهیلات مناسب به پروژه شاهد روند خوبی هستیم که پیش بینی می شود تا پایان سال افتتاح شود و اشتغال زایی خوبی در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه زیر ساخت های شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان تامین شده ولی سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری نیستند که می طلبد مردم اهتمام جدی نسبت به این موضوع داشته باشند.

مهرجو تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر نیست ایجاد اشتغال کند که ضرورت دارد سرمایه گذاران مشارکت بیشتری درجهت تحقق این مهم داشته باشند.

برخورداری ۹۸ درصدی از گاز

وی با بیان اینکه میزان برخورداری شهرستان از گاز بالای ۹۸ درصد است، ادامه داد: در حال حاضر پوشش گاز رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸۵ درصد و شهرها نیز ۱۰۰ درصد است.

فرماندار دشتی خاطر نشان کرد: در راستای صیانت از اشتغال بخش کشاورزی و حفظ منابع آبی تغییر شیوه آبیاری سنتی به مکانیزه در دستور کار قرار گرفته به طوری که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال به همین منظور هزینه شده است.

 وی گفت: تاکنون دو هزار و ۸۹ هکتار اراضی آبی شهرستان تغییر روش آبیاری شده است که برای ۱۲ هزار هکتار اراضی آبی شهرستان هدفگذاری شده و امسال بنا داریم تا پایان سال به هزار و ۳۰۰ هکتار برسانیم.

 اجرای طرح های آبخیز داری و سدهای مصنوعی

مهرجو افزود: اجرای طرح های آبخیز داری و سدهای مصنوعی نیز در راستای تقویت منابع آبی وصیانت از بخش اشتغال در حال انجام است که اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال برای این مهم پیش بینی شده است که عمدتا بناست سازه هایی در دشت های ممنوعه اجرا شود که در حال حاضر تعدادی از آنها عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی از کاهش پروژه‌های نیمه‌خبر داد و گفت: با عنایت دولت و استاندار بوشهر وتلاش های صورت گرفته تعداد پروژه های نیمه تمام شهرستان از ۲۵۶ پروژه به ۷۶ پروژه رسید.

افزایش ۲۷ درصدی اعتبارات

مهرجو بیان کرد: اعتبارات عمرانی سال جاری نیز نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است که این مبلغ بین فصول مختلف بین دستگاه‌های اجرایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری تمامی زمین‌های چمن مصنوعی روستایی به دهیاران واگذار می شود، افزود: از تلاش‌های و اقدامات دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در سطح شهرستان بویژه دانشگاه آزاد در افزایش رشته دانشگاهی تقدیر و تشکر می‌شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید