Performancing Metrics

مشاهده پلنگ در خرم‌آباد؛لرستان پایلوت مطالعه تیزپای ایرانی شود | اتاق خبر
کد خبر: 370770
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 11:58
مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به مشاهده پلنگ در کوه‌های خرم آباد، از تلاش برای معرفی لرستان به عنوان پایلوت مطالعه و حمایت از «پلنگ ایرانی» در کشور خبر داد.

اتاق خبر: مهرداد فتحی بیرانوند، با اشاره به وجود و مشاهده پلنگ ایرانی در کوههای خرم آباد در مرکز استان لرستان اظهار داشت: اداره کل محیط زیست لرستان برای شناسایی مناطق زندگی گونه های مختلف حیات وحش در لرستان اقدام به رصد مناطق مختلف استان کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از گونه هایی که توسط محیط زیست لرستان کار شناسایی و آسیب شناسی آن در حال انجام بوده «پلنگ ایرانی» است عنوان کرد: در این راستا ما به دنبال این هستیم که لرستان را به عنوان پایلوت پلنگ ایرانی معرفی و ثبت کنیم.

مدیر کل محیط زیست لرستان در ادامه با بیان اینکه «پلنگ»، گونه ای خاص بوده و بیشتر شب ها مشاهده می شوند گفت: در این راستا ما به دنبال انجام یک کار علمی در استان هستیم تا لرستان را به عنوان پایلوت پلنگ ایرانی معرفی کنیم.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه معمولا پلنگ یک منطقه خاص را برای قلمرو و زندگی خود انتخاب می کند گفت: در قالب این کار علمی ما به دنبال این هستیم که با شناسایی قلمرو زندگی این گونه اقدامات لازم را برای حفاظت بیشتر از آن انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همچنین این کار علمی و مطالعات انجام شده برای گرفتن مجوز معرفی و انتخاب لرستان به عنوان پایلوت پلنگ ایرانی است گفت: این اقدام از طریق انجمن پلنگ در حال پیگیری بوده و امیدواریم در این زمینه موفق شویم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید