Performancing Metrics

سیستم پایش آنلاین در تصفیه‌خانه زنجان راه‌اندازی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 370795
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 15:14
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به نصب سیستم پایش آنلاین در تصفیه‌خانه زنجان اشاره کرد و گفت: نصب این سیستم یکی از الزامات عنوان شده در برنامه پنجم بود.

اتاق خبر: سید رضا موسوی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به اینکه با توجه به بررسیهای انجام شده پسابهای خروجی از تصفیه خانه‌ها دارای استانداردهای لازم نیستند، اظهار داشت: این خروجی نباید در برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی به نصب سیستم پایش آنلاین در تصفیه‌خانه زنجان اشاره کرد و افزود: نصب این سیستم یکی از الزامات عنوان شده در برنامه پنجم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه خروجی پسابها از تصفیه‌خانه‌ها با استفاده از سیستم پایش آنلاین به صورت دائمی رصد می‌شود، تصریح کرد: این امر در مدیریت دقیق‌تر پسابها تاثیر قابل توجهی دارد.

وی به آلوده شدن آبهای زیرزمینی برخی از مناطق زنجان به پسابها اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از پسابها در بخش کشاورزی باید از دستور کار خارج شود.

موسوی خاطرنشان کرد:در برنامه‌ریزیهای کلان انجام شده پساب تصفیه‌خانه‌ها باید به سمت مصارف صنعتی سوق داده شود.

وی به نمونه‌برداریهای مکرر از منابع آب زیرزمینی ایستگاههای مشخص اشاره کرد و گفت: در حدود 9 ایستگاه در این زمینه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه نمونه‌برداری از خروجی پساب تصفیه‌خانه‌ها نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: آلودگی میکروبی در نمونه‌برداریها گزارش شده است.

منبع: تسنیم

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید