Performancing Metrics

ایران می‌تواند در مبارزه با تروریسم به‌ ایتالیا کمک کند | اتاق خبر
کد خبر: 370844
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 20:47
لاریجانی در دیدار رئیس مجلس سنای ایتالیا:
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان که برای برگزاری سومین دور از گفتگوهای حقوق بشری و قضایی با ایتالیا در این کشور عزیمت نموده است، با رئیس سنای این کشور دیدار و گفتگو کرد.

اتاق خبر: دکتر محمدجواد لاریجانی در دیدار با گراسو رئیس مجلس سنای ایتالیا روابط دو کشور را تاریخی خواند و برگزاری سومین دور از گفت‌وگوهای حقوق بشری دو کشور را نشانه تعامل خوب هر دو کشور در این زمینه دانست.

دبیر ستاد حقوق بشر در این دیدار تصریح کرد که گفت‌وگوی حقوق بشری با ایتالیا به‌دور از تعصب و پیش داوری بوده و بر موضوعات جدی، تخصصی و مهمی تمرکز دارد. 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به تجربه بزرگ ملت ایران در بنای یک نظام سیاسی و مدنی مبتنی بر عقلانیت اسلامی، گفت: در این تعامل و گفت‌وگوها قضات کشور ما توانستند بخشی از تجربیات مهم قضایی را به طرف ایتالیایی منتقل کنند و آنها را با سیستم پیشرفته و مبتنی بر قانونگذاری پارلمانی کشورمان آشنا کنند.

لاریجانی در ادامه افزود: روابط ما با ایتالیا تاریخی است و امیدواریم بعد از توافق هسته‌ای، ایتالیا جایگاه اول خود را در روابط تجاری با ایران بازیابد و همچنین در سایر حوزه های روابط نیز پیشرو باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره برای تعامل و گسترش روابط خوب با ایتالیا ارزش و احترام زیادی قایل بوده است، ابراز امیدواری کرد که در فضای بوجود آمده بعد از توافق هسته ای روابط هر دو کشور در همه زمینه ها گسترش یابد.

لاریجانی روابط و تعاملات ایران و ایتالیا در حوزه های تجاری و اقتصادی را مهم ارزیابی کرده و ضمن ابراز امیدواری در خصوص توسعه و گسترش بدون مانع روابط تجاری دو کشور، گفت: تعاملات خوب و گسترده دو کشور می تواند به حوزه مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم نیز گسترش یابد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه تروریسم موضوعی جدی برای کل دنیا است و ایران در خط اول مبارزه با آن قرار دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به مبارزه‌ای فراگیر و جهانی با تروریسم است و تقسیم تروریست ها به تروریست خوب و بد را قبول ندارد و آن را در این راه غیر سازنده می داند.

لاریجانی در پایان از پیشنهاد رئیس مجلس سنای ایتالیا مبنی بر تعامل و همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم و از جمله تبادل اطلاعات و همکاری در این زمینه استقبال کرد.

رئیس مجلس سنای ایتالیا: روابط با ایران برای ما ارزشمند است

در این دیدار رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز ضمن استقبال از ادامه یافتن گفت‌وگوهای حقوق بشری و قضایی دو کشور و برگزاری سومین دور از این گفت‌وگوها گفت: ایتالیا برای کشور ایران اهمیت و احترام زیادی قایل است و ما به شدت علاقمند تقویت روابط خود با ایران در همه زمینه ها هستیم.

سناتور پترو گراسو با تاکید براینکه این مدل از گفت‌وگوها و تعامل های حقوق بشری باید گسترش یابد، گفت: گفت‌وگوهای حقوق بشری و قضایی ایران و ایتالیا بسیار موثر بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تروریسم برای اروپا خطر بسیار جدی و قابل تاملی است و همکاری در این مسیر با ایران می تواند در این زمینه موثر واقع شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌های جدی در مبارزه با تروریسم و مافیا داریم که چالش‌های اصلی برای ما هستند؛ لذا قوانین سختگیرانه ای در این زمینه وضع کرده ایم.

وی در خصوص مبارزه با مواد مخدر نیز با قدردانی از مبارزه جدی ایران با این پدیده شوم، گفت: حوزه‌های جدیدی را جرم انگاری کرده ایم و تمامی افرادی که در شبکه تولید و قاچاق دخیل باشند را تحت تعقیب قرار می دهیم.

رئیس مجلس سنای ایتالیا گفت: معتقدیم که مبارزه با تروریسم باید جهانی و بدون ملاحظه باشد و همینطور معتقدیم برای مبارزه موثرتر با تروریسم به همکاری قضایی، پلیسی و اطلاعاتی نیاز داریم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید